vrijdag 18 mei 2012

Dag 25 - Alleen communiceren als het mij uitkomt


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd wanneer iemand tegen mij spreekt niet antwoorden omdat ik een reactie heb en dan geloven dat ik best niets zeg

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd wanneer ik een reactie heb niet meer communiceren, in plaats van in eerste instantie te zeggen “ik heb een reactie”

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ervan uitgaan dat ik niet hoef te antwoorden wanneer de andere mij iets zegt, omdat ik ervan uitga dat er geen respons nodig is, in plaats van mij te realiseren dat ik bezig ben de persoon te negeren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet uitdrukken en in plaats daarvan zwijgen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd verantwoordelijkheid af te staan door gewoon niet te antwoorden – in plaats van op zijn minst te zeggen dat ik een issue heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd stilte gebruiken als een manier om te manipuleren en de andere over te laten aa hun eigen veronderstellingen en op die manier onzekerheid creëren als sabotage

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd bestaan in en als een patroon van sabotage waarin ik mezelf niet eer noch de andere als mezelf  -maar in plaats daarvand e secret mind eer en separatie

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb topegelaten en geaccepeerd alleen maar communiceren wanneer het mij uitkomt

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd weerstand te hebben tov communicatie met een ander als mezelf – hetgeen een vorm van ego en superioriteit is in plaats van mezelf gelijk te plaatsen aan de ander als mezelf in nedergheid door en met heldere communicatie

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd geen verantwoordelijkheid nemen voor mezelf doorheen communicatie en mezelf uit te drukken - in het bijzonder wanneer ik geen zin heb

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bezeten worden met hoe ik mij voel en wat ik gedaan wil krijgen en om die reden niet meer efficient communiceren met een ander omdat ik geloof dat ze mij vertragen

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet uitdrukken als een vorm van separatie en manipulatie waarin ik zeg dat ik niet wil communiceren – in plaats van dan gewoon te zeggen : ik wil nu even liever niet praten 

ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd situaties met een ander in mijn wereld niet effectief sturen uit angst iets verkeerd te zeggen in plaats van mij te realseren dat ik nooit in mijn leven effectief gecommuniceerd heb en dat ik nu pas aan het leren ben hoe te communiceren en mezelf uit te drukken en dat het daarom moeite kost in het begin en ik mezelf hierin moet pushen om te leren op een efficiente manier te communiceren met een ander als mezelf – en dat het dus zeker niet aanvaardbaar is om te zwijgen als respons aangezien dat mijn oude patroon als persoonlijkheid is – en ik zie en begrijp dat zulk gedrag onaanvaardbaar is aangezien ik ook niet zou willen dat een ander zich zo tegenover mij gedraagd

Ik engageer mij ertoe mijn reacties te identificeren en mijzelf te pushen om te communiceren ongeacht hoe ik mij voel als mijn commitment tegenover mezelf om mezelf te veranderen als leven en mezelf en anderen te bevrijden uit de beperkingen die we zelf gecreëerd hebben door te zwijgen en niet te communiceren

Ik begrijp en realiseeer mij dat communicatie met zelf en met anderen als zelf de sleutel is tot het verandern van mezelf en van deze wereld en dus neem ik deze verantwoordelijkheid om mijzelf onvoorwaardelijk te pushen in effectieve communicatie  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten