woensdag 9 mei 2012

Dag 18 - Onmiddellijk handelen


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mezelf niet vertrouwen om te interveniëren zoals ik met mezelf had afgesproken wanneer een ander emotioneel wordt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd liever kijken en afwachten want het zal misschien vanzelf overgaan en dan moet ik niets doen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik iets verkeerd doe, of de ander kwaad maak 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd twijfelen aan mezelf in wat ik zie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd luisteren naar twijfel mbt wat ik zie ipv mezelf te vertrouwen en onmiddelijk verantwoordelijkheid te nemen 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd vasthouden aan mijn patroon van omstaander ipv mezelf te sturen en mezelmf toestemmling te geven om te intervenieren in de situatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toeegelaten en geaccepeerd mijzelf laten leiden door ideeën van respect – in plaats van mij te realiseren dat als ik persoonlijkheid en emoties respecteer, dan misbruik ik leven en misbruik ik mezelf

iK laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf om mezelf in gedachten in twijfel te trekken in plaats van te vertrouwen in wat ik zie, omdat ik weet dat ik dan vernatwoordelijkheid moet nemen

Ik sta mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf te aarzelen en daarin wat het beste is voor iedereen uit te stellen – dit is onaanvaardbaar

Ik handel onmiddellijk en eind de cylus 

Ik engaageer mij ertoe wanneer ik zie wat een ander doet of wat er plaatsvind in een situatie, te ademen en mezelf te vertrouwen in wat ik zie zonder mezelf te saboteren met hoegenaamde twijfel – en onvoorwaardelijk mezelf uit te drukken als de oplossing die het beste is voor iedereen in gezond verstand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten