woensdag 16 mei 2012

Dag 24 - Onmiddellijk spreken


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd razen in mijn kop en alles wat ik ervaar internaliseren als achterklap in plaats van mezerlf te sturen omdat ik beng ben vanw at ze van mij zullen denken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd denken en geloven dat ik machteloos ben en geloven dat als ik kwaad wordt die woede mij zal helpen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mijn reactie verwijten aan de anderen tegenover wie ik reageer

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mezelf verliezen in achterklap in plaats van mezelf te sturen in adem wanneer een situatie mij niet aanstaat en mij onmiddellijk uit te drukken – onmiddellijk actie te nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mij er zorgen over maken of het wel efficient zal zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd bang zijn dat anderen gaan denken dat ik overdrijf

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mezelf onderdrukken uit onzekerheid, want wat als ik me vergis?

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd plannen maken in de mind in plaats van te communiceren direct hier in de fysieke realiteit

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet sturen in adem hier maar in plaats daarvan emotioneel worden en mijn verbeelding volgen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mezelf aanvaarden als beperkt en machteloos in mijn realiteit in plaats van te zien dat ik in elk moment dat ik misbruik veststel mezelf kan uitdrukken en mijn mond kan open doen als een manier om meteen verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd  mij inbeelden wat ik kan doen en hoe ik anderen kan bang maken – in plaats van mezelf uitgedrukt te hebben in gezond verstand

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd bang zijn om kwaad te worden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd op voorhand oordelen dat het zinloos is om te spreken in een bepaalde situatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd te wachten alvorens ik spreek 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik hun ‘vrijheid afneem’ wat in feite hun recht is om te misbruiken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en gecacepteerd in de naam van vrijheid en vrije wil, misbruik toestaan in mijn wereld – waar ik duidelijk kan zien dat het niet best is voor iedereen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepreerd de vrije keuze van mijn medemensen willen respecteren – in plaats van mij te realiseren dat deze keuze gebaseerd is op misbruik en eigenbelang – en dat indien ik de vrije keuze van mijn medemensen respecteer, dan respecteer ik eigenbelang

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en gecacepeerd vrije keuze als eigenbelang te beschermen, in plaats van onmiddellijk in te gaan tegen de keuzen en duidelijk te maken dat dit niet aanvaardbaar is en dat ik dit niet aanvaard in mijn wereld 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mij te compromitteren met andere mensen
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd ook maar één strobreed toe te geven aan het misbruik van anderen 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd twijfelen of iets nu misbruik is of niet – in plaats van mezelf te sturen om te handelen 

Ik engageer mij ertoe om wanneer een punt duidelijk misbruik is onmiddellijk te spreken en niet te wachten totdat ik mijn kas opvreet

Ik engageer mij ertoe mijzelf te eren en daarmee anderen als mezelf te eren als leven door mezelf uit te drukken in elk moment wanneer ik zie dat er ongelijkheid wordt toegelaten of er misbruik bestaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten