maandag 14 mei 2012

Dag 23 - Emoties en Conflictresolutie


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd wanneer er een conflict is met anderen, mij inbeelden dat ik schreeuw tegen hen en geweld gebruik in plaats van mij te realiseren dat ik daarmee niets bereik en alleen maar systemen mee oplaadt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd geloven inde mogelijkheid van te schreeuwen en kwaad te worden als een manier om anderen te intimideren en ervoor te zorgen dat ze veranderen – omdat het de beste manier is die ik ken om anderen te beïnvloeden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd denken en geloven dat schreeuwen en roepen de oplossing is, in plaats van mij te realiseren dat ik op die manier alleen maar systemen ondersteunen in mezelf en anderen en ik de zaak alleen maar emotioneler maak

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd geen gezond verstand gebruiken in het vinden van de meest efficiente manier om een situatoe te verhelpen in plaats van direct in emoties en woede te gaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een situatie benaderen vanuit ego en hoe ik kan winnen in plaats van met gezond verstand en hoe ik de situatie op een manier die best voor iedereen is kan verhelpen

Ik sta mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf toe te geven aan energie patronen en emoties en achterklap en verbeelding wanneer ik dergelijk probleem tegenkomen en in plaats daarvan disciplineer ik mezelf om hier te zijn in adem en vanuit de praktische realiteit naar het probleem te kijken en zo een oplossing te zoeken

Ik  push mezelf om mijn gedachten te stoppen en hou me aan de fysieke werkelijkheid  - om daar zonder emoties een oplossing te vinden die best is voor iedereen en die praktisch haalbaar is met maximum resultaat

Ik engageer mezelf tot het vinden van oplossingen in de wereld die het voor iedereen mogelijk maken te bestaan zonder conflict en mee te werken aan het maken van samenlevingsregels die gebaseerd zijn op wat het beste is voor iedereen – zonder dat daarin een individu ooit misbruik kan maken van anderen als de groep – maar gelijkheid altijd vooropgesteld wordt 

Ik engageer mij ertoe mee te werken aan een samenleving waarin elkeen beschermd wordt tegen hebzucht en inconsideratie en elkeen zijn vrijheid beschermd wordt 

Ik engageer mij ertoe te pushen voor een dergelijke oplossing als een gelijkheidsgeld systeem tot het gemanifesteerd is als werkelijkheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten