zaterdag 3 november 2012

Dag 151 - Ik neem dit persoonlijk!!! Deel 4

Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2
& Deel 3

Achterklap dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: X doet dat altijd, altijd er een schep bovenop doen; X doet dit om mij pijn te doen! etc...

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een boosaardig motief zoeken in wat X zegt als een excuus om niet te moeten luisteren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen dat ik zal weten wanneer iets voor mij relevant is om naar te kijken ipv het op voorhand af te blokken en mijzelf te beperken in angst.

Achterklap commitment: ik engageer mijzelf ertoe wanneer een punt opkomt van communicatie waarin er iets aangaande mezelf opgemerkt wordt, mezelf hier te brengen en te ademen en mezelf niet toe te laten dit persoonlijk te nemen.

Ik engageer mijzelf ertoe onvoorwaardelijk te luisteren naar wat er gezegd wordt en mijn angst te stoppen dat de woorden mij zouden kunnen pijn doen of verminderen.

Ik engageer mijzelf ertoe gelijk te staan met de ander in plaats van mijzelf te isoleren in wantrouwen tov wat er gezegd wordt.

Ik engageer mijzelf ertoe te werken met wat er over mij naar boven komt zodat ik op een praktische manier verantwoordelijkheid neem voor wat ik mezelf heb toegelaten te worden.

(Wordt vervolgd) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten