dinsdag 20 november 2012

Dag 176 - Droom Deel 5




& Deel 2
& Deel 3
& Deel 4

Achterklap dimensie:  Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in plaats van mij te realiseren dat ik door verbeelding en herinnering de angst in mezelf gecreëerd heb, vervolgens tegen mezelf beginnen praten als een manier om te vergoelijken wat ik aan het doen en ben en dat het ok is, ofwel mij inbeelden dat ik het uitleg aan 'mijn overste' of mij inbeelden dat ik bevraagd wordt en mij inbeelden hoe ik antwoord en wat ik zou kunnen zeggen - en voorts hoe ik 'kwaad wordt' en de ander vervolgens de schuld kan geven en ik dan het slachtoffer kan spelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mezelf een bedreiging te creëren door verbeelding gebaseerd op herinnering - en daarop te reageren met achterklap (=backchat), in plaats van onmiddellijk te stoppen en mezelf hier te brengen in adem en mij te realiseren dat er in fysieke werkelijkheid niets gebeurd is en ik het mij allemaal inbeeld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat ik mezelf moet verdedigen tegenover een denkbeeldige beschuldiging - in plaats van mezelf te waarderen en vertrouwen en mij te realiseren dat zolang ik binnen het verwachtingspatroon handel er mij niets kan gedaan worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd proberen mezelf te sturen in achterklap in plaats van mezelf te realiseer dat ik mezelf opeet en mezelf verzwak.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegelaten en geaccepteerd inzien dat de gebruikte tactiek een specifiek mindcontrol methode is waarbij op onvoorspelbare momenten een commentaar/opmerking gegeven wordt of er plotseling iets gedramatiseerd wordt - met als doel onzekerheid te creëren - in plaats van mezelf te vertrouwen in gezond verstand en mij te realiseren dat ik mezelf niet kan verliezen en dat wat er ook gebeurd ik mezelf kan oprapen en terug kan opstaan.

Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als achterklap opkomt meteen te stoppen in adem en te kijken naar de situatie in gezond verstand en mezelf te vertrouwen dat ik een realistische inschatting van de situatie kan maken.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik paranoia creëer in de mind onmiddellijk te stoppen en mij te realiseren dat ik mezelf toelaat beïnvloed te worden door een opzettelijk toegepaste tactiek die enkel kan functioneren als ik mezelf toelaat mezelf te verzwakken in achterklap. Wanneer ik hier ben als één en onverdeeld in adem dan stap ik hier in elk moment in zelfvertrouwen en kan een 'externe tactiek' mij niet beïnvloeden.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als achterklap opkomt meteen te stoppen en te kijken naar de eenvoud van de situatie en mijzelf te sturen in gezond verstand.

(Wordt vervolgd)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten