zondag 25 november 2012

Dag 180 - Communicatie en Verbeelding Deel 1

Angst dimensie: ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat als mijn resultaten niet overeenkomen met de verwachtingen dit tegen mij gebruikt zal worden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat als mijn resultaten niet overeenstemmen met de verwachtingen ik mijn job kan verliezen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander ervan de schuld geven inefficiënt te zijn en zelf geen verantwoordelijkheid daarin nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat ik niets kan zeggen en niet gelijk staan aan de situatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd T ervan de schuld geven dat ik mijn cijfer niet kan halen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet kijken naar waar ikzelf mezelf kan verbeteren om het cijfer te halen of welke andere aanpassingen nodig zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vaak niet met T te willen meewerken omdat ik geen bevelen van hem wil krijgen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd T mij te laten gebruiken als slaaf ipv te bespreken wat een goede taakverdeling is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd op T projecteren dat hij geen initiatief neemt, dat hij wacht totdat het te laat is, niet geïnteresseerd is, en enkel bekommerd is om het redden zijn eigen vel. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet in te zien dat dit een projectie is van mezelf en dus vergeef ik mezelf dat ik mezelf niet heb toegelaten gelijk te staan met anderen in het nemen van initiatief - in alle domeinen van mijn leven -  maar ook aspecten toe te laten waarin ik wacht totdat het te laat is en iemand anders mij een opmerking geeft; ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet geïnteresseerd te zijn en enkel belangstelling hebben in hoe ik zelf voor mezelf aandacht kan krijgen; ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en, geaccepteerd enkel bekommert zijn over mijn goede reputatie en hoe ik door de wereld gezien wordt. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd enkel kijken naar hoe ik aanvaard kan worden en toegejuicht kan worden door de sociale groep in plaats van mezelf te aanvaarden en waarderen en mezelf te bewegen in het nemen van initiatief gebaseerd op begrip/inzicht in wat het beste is voor iedereen, ongeacht de feedback de ik krijg.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet pro-actief te communiceren met alle delen van mezelf met wie ik een relatie van verantwoordelijkheid ben aangegaan, en in plaats daarvan hopen dat een hoger systeem/instantie ingeschakeld wordt om verantwoordelijkheid te nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat tenzij ik iets communiceer/richting geef dmv communicatie het ongestuurd zal blijven en anderen dan ook het excuus kunnen gebruiken dat iemand anders het zal doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd opzettelijk issues onderdrukken en niet communiceren wanneer ik weet in een moment dat het besproken moet worden om een richting te krijgen, maar in plaats daarvan laat ik mezelf de issue 'vergeten' omdat ik geen verantwoordelijkheid wil nemen.

Angst commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik me ergens van bewust ben en kan zien dat iets richting moet krijgen, mezelf te PUSHEN om dit op tafel te leggen en te bespreken in plaats van heimelijk te plannen van hoe ik eronderuit kan komen zonder gevolgen

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer ik zie dat ik begin een ander de schuld te geven onmiddellijk te stoppen en het punt terug naar mezelf te brengen en onderzoeken hoe ik persoonlijk aan deze situatie heb bijgedragen en vervolgens zelf 100% verantwoordelijkheid nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd verwachten dat anderen zouden veranderen zonder zelf als voorbeeld te staan van verandering.

Ik engageer mijzelf ertoe om te stappen als voorbeeld en mij ervan te weerhouden anderen commentaar te geven in de mind - hetgeen enkel aangeeft dat ikzelf nog niet volledig stap in zelf-verantwoordelijkheid maar dat ik nog steeds uitwegen zoek om anderen de schuld te geven. 

Ik engageer mijzelf ertoe te stappen als voorbeeld van verandering en hoe te leven/communiceren en samen te werken in eenheid en gelijkheid - alvorens een ander op de vingers te wijzen en mij steeds te realiseren dat zulk een oordeel enkel een reflectie is van dat stuk van mezelf waarin ik nog geen duidelijke verantwoordelijkheid genomen heb.

http://lite.desteniiprocess.com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten