donderdag 1 november 2012

Dag 149 - Ik neem dit persoonlijk!!! Deel 2


Lees Deel 1 van deze blog

Angst dimensie: ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat er iets over mij gezegd wordt dat 'niet waar' is en dus in eerste instantie mezelf willen verdedigen/rechtvaardigen - want ik wil mezelf kunnen zien als 'goed' en wil niet gezien worden als 'slecht'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer een woede in mij opkomt deze woede ernstig te nemen in plaats van mij te realiseren dat dit de reactie is van "een ander de schuld geven"' omdat er iets over mij gezegd wordt dat wel eens waar zou kunnen zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat de ander boosaardig is en slecht omdat ze  mij dit onrecht doen van dit over mij te zeggen - in plaats van mij te realiseren dat als ik reageer met emotie ik dan reeds onoprecht ben met mezelf.

Angst commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als de angst in mij opkomt dat hetgeen de ander zegt waar is, mezelf te stoppen in adem en hier te brengen in plaats van onmiddellijk een scherm op te trekken en mezelf te gaan verdedigen.

Ik engageer mijzelf ertoe om de angst in mijzelf te stoppen aangaande wat een ander over mij zegt/kan zeggen en te stappen in nederigheid ten opzichte van anderen en wat zij zeggen en ten opzichte van mezelf/mijn mind als wat ik mezelf heb toegelaten te worden.

Ik engageer mijzelf ertoe één en gelijk te stappen aan mijn mind en alles wat daarin blootgesteld wordt en in plaats van weerstand te hebben tav van wat er getoond wordt/naar boven komt, mezelf te omarmen als wat ik mezelf heb toegelaten te worden en mezelf vertrouwen dat ik verantwoordelijkheid kan nemen voor mezelf  ongeacht het punt waarmee ik geconfronteerd wordt.

Gedachte Dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer X iets tegen mij zegt onmiddellijk een herinnering hebben van toen ik klein was en X tegen me zei dat ik iets gedaan had of iets deed, wat ik mogelijks niet gedaan had, of wat niet waar was, en mezelf hulpeloos voelen omdat ik mezelf niet kon uitdrukken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd machteloosheid te aanvaarden in mezelf omdat ik geloofde dat er mij nog meer problemen te wachten stonden indien ik mezelf zou uitdrukken en dus gaf ik de ander ervan de schuld dat ik mezelf onderdrukt had in plaats van te communiceren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat er altijd ruimte is voor communicatie en dat het doorgaans ikzelf was die met angst mezelf ervan weerhield op een efficiënte manier te communiceren.

Gedachte commitment: Ik engageer mijzelf ertoe mezelf te vertragen in adem zodat ik kan zien wanneer zulke gedachten opkomen zodat ik mezelf kan stoppen in plaats van de herinnering en de daarmee verbonden emotie mij te laten sturen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer iemand iets in mij toont, te ademen en met gezond verstand te luisteren naar wat er gezegd wordt en hierin een en gelijk te staan met/als de ander in plaats van vast te houden aan mijn eigen standpunt.

Ik engageer mijzelf ertoe dat wanneer zulk een situatie komt mezelf te vertrouwen in adem dat ik hier ben en dat ik mezelf niet kan 'verliezen' ongeacht wat er gezegd wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten