vrijdag 16 november 2012

Dag 170 - Droom Deel 1

Droom: Ik ben in een zaal 'op het werk' en beslis plots om mijn jas uit te doen maar er is een 'andere reden' waarom ik dit doe alsof er iets gaande is en ik overtuig mijzelf en de anderen ervan dat ik het te warm heb en hoop dat de baas het gelooft. Dit doet me denken aan situaties op het werk waar ik op een paranoïde manier beslissingen moet maken aangaande het verlaten van mijn bureau, omdat ik even iets wil doen en niet de indruk wil wekken dat ik iets niet-werkgerelateerd doe. Dit punt heeft te maken met eigenwaarde (self-value) en zelf-vertrouwen.

Angst dimensie: ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat er plotseling iets tegen mij gezegd zal worden waardoor ik iets zal 'verliezen'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen met eenvoudige handelingen op het werk uit angst dat dit er verdacht uit zie en mee te stappen in de paranoia van het management.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat ik bij het management in de schuld sta op een of andere manier.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een hele scene opvoeren wanneer ik iets eenvoudigs wil doen als naar het toilet gaan of naar beneden gaan om de indruk te wekken dat ik bekommert ben om de organisatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd angst in mij te dragen in elk moment als onderdeel van mij en van wie ik ben - in plaats van in te zien dat het ook mogelijk is om te leven zonder angst en EFFICIENT te zijn en te doen WAT HET BESTE IS VOOR MEZELF zonder te bestaan in angst - maar gewoon hier te zijn in adem en mezelf te vertrouwen in gezond verstand.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat als ik een fout maak dit tot in het oneindige tegen mij gebruikt zal worden - in plaats van mij te realiseren dat indien ik mezelf vergeef en verantwoordelijkheid neem voor mijn fouten - al de rest in feite larie en apekool is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mee te stappen in de angst cultuur in plaats van mij te realiseren dat dit een mechanisme van controle is dat gebaseerd is op ANGST om niet eeuwig te bestaan.

(Wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten