donderdag 29 november 2012

Dag 186 - Communicatie en verbeelding Deel 7

Artwork Marlen Vargas Del Razo
Reactie Commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een punt van onduidelijke communicatie opkomt mezelf een moment van adem te geven om te kijken naar de partijen en naar de woorden om te zien wat er feitelijk gezegd wordt zodat ik kan zien wat de beste oplossing zou zijn.

Ik engageer mijzelf ertoe in een moment van 'druk' mezelf te vertrouwen in adem hier en in eenvoud de oplossing naar voren te brengen gebaseerd op wat ik kan zien.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer ik twijfel - te stoppen en geen enkele beslissing te nemen totdat ik feitelijke klaarheid heb.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijzelf te vertragen in adem zodat ik ik van dergelijke gebeurtenissen niet 'meer' maak dan wat het is en ik de situatie in eenvoud kan sturen, ipv mezelf te onderwerpen aan energie en onzekerheid.

Ik engageer mijzelf ertoe om geduld te hebben met mijzelf en anderen in communicatie ipv de schuld te geven  en te veroordelen.

Ik engageer mijzelf ertoe zelf als de oplossing te staan als voorbeeld van communicatie die best is voor iedereen en niet minder van mezelf te aanvaarden.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijzelf te vertragen in adem en niet te spreken/reageren totdat ik vanbinnen stil ben en ik in helderheid kan zien wat best is voor iedereen.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten