maandag 26 november 2012

Dag 184 - Communicatie en verbeelding Deel 5

Commitment dimensie:  Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een moment van conflict in communicatie opkomt mezelf te stoppen in adem ipv in de verdediging te gaan en mezelf een en gelijk te plaatsen hier met alle participanten.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een conflict opkomt in communicatie mezelf te vertragen in adem zodat ik kan zien hoe een reactie in mij ontstaat en ik kan beslissen hier niet aan deel te nemen en hier te zijn in adem als een en gelijk als mijn lichaam.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een conflict opkomt in communicatie in eerste instantie zacht (gentle) te zijn voor de andere participanten als mezelf en mezelf niet af te scheiden dmv een reactie en achterklap.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een moment opkomt van verwarring en escalatie in communicatie mezelf te stoppen in adem en te kijken naar hoe dit misverstand/deze situatie ontstaan is en deze dan te sturen door te communiceren in gelijkheid en gezond verstand met de deelnemers.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als achterklap in mij ontstaat nav een situatie van 'slechte communicatie', mezelf te stoppen en in plaats van de schuld te geven zelf verantwoordelijkheid te nemen om duidelijke communicatie te starten.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik zie dat iemand misbruik maakt en er is een mogelijkheid in gezond verstand te communiceren bij wijze van ondersteuning, dit te doen door mezelf te vertragen in adem en mezelf gelijk te plaatsen als de ander en te spreken.

Ik engageer mijzelf ertoe om nederig te zijn in het lopen van dit punt omdat ik mij realiseer dat ikzelf ook nog bezig ben mezelf te perfectioneren in communicatie en ik dus niet van anderen kan verwachten dat zij perfect communiceren.

Ik engageer mijzelf ertoe werkelijk een en gelijk te lopen met anderen als mezelf en hierin geduld te hebben zoals ik geduld heb met mezelf en ervoor zorgen dat ik niets minder van mezelf aanvaard dan wie ik werkelijk ben.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten