maandag 26 november 2012

Dag 183 - Communicatie en Verbeelding Deel 4

Achterklap dimensie:  Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in achterklap mijzelf emotioneel opwinden en mij inbeelden hoe ik de ander 'op zijn plaats zet'

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geobsedeerd te zijn met de idee dat het probleem werkelijk bij c ligt - in plaats van mij te realiseren dat ik enkel mijn eigen mind zie, dwz mijn eigen geprojecteerde issues.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in achterklap lange conversaties voeren waarin ik 'slimme argumenten gebruik' om mijzelf in een superieure positie te plaatsen en de andere 'een lesje te leren' en in een inferieure positie te plaatsen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf afscheiden van mezelf als een en gelijk als mezelf dmv projectie en oordelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander te veroordelen, maar dat was in feite het gevolg van ik die mezelf veroordeelde in een moment van twijfel, waarbij ik niet op mijn strepen stond toen ik er klaar voor was maar in plaats daarvan toegaf aan sociale druk uit angst voor gezichtsverlies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een ander willen beschermen tegen gezichtsverlies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander proberen te beschermen in plaats van recht vooruit de situatie communiceren in gelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de onoprechtheid van de ander beschermen waarmee ik het statement maak dat ik ook mijn eigen onoprechtheid zal beschermen en rechtvaardigen in plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in plaats van even te stoppen en gezond verstand te gebruiken zodat ik kan zien wat er gaande, is mezelf laten meeslepen in de reactie en geloven dat ik snel iets moest doen/zeggen - uit angst voor escalatie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn voor een conflict in plaats van mij te realiseren dat indien ik in mijn recht sta ik niet noodzakelijk een conflict moet schuwen en ik direct mag zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat ik geen macht had in de situatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen maar toegeven aan 'druk' - hetgeen in feite zelf-manipulatie is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf opofferen voor een patroon dat geen leven is en waarin ik niet zou willen bestaan

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de opportuniteit niet grijpen om te experimenteren met communicatie en zien hoe ver ik het kan pushen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet in de schoenen plaats van de anderen maar enkel mijn eigen verantwoordelijkheid willen onttrekken door eronder uit te muizen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd T bewonderen omdat ik zie dat hij niet bang is om volledig direct te zijn en geloven dat ik dit niet kan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat deze directheid buiten mijn bereik ligt en bijgevolg 'meer' is dan mij en mezelf aanvaarden als 'minder' dan deze directheid.

Ik ondersteun mezelf met het leven van directheid als mezelf - in de realisatie dat alles als mezelf hier is en dus hier is voor mij om geleefd te worden als een en gelijk als mezelf !

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten