dinsdag 30 oktober 2012

Dag 148 - Ik neem dit Persoonlijk!!! Deel 1

In deze nieuwe post ga ik mijn personage verkennen en uit elkaar halen van hoe ik dingen persoonlijk neem en waarom dit een nutteloze wijze is van te bestaan - omdat ik dan niet kan luisteren naar wat er tegen mij gezegd wordt, omdat ik altijd een reactie zal hebben die mij verhindert kritisch te zijn met mezelf en ik zal meteen in de verdediging gaan.

Angst dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer mij iets gezegd wordt met betrekking tot mijzelf dit onmiddellijk persoonlijk te nemen en kwaad te worden omdat ik geloof dat ik voor mezelf moet opkomen en de andere persoon moet straffen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn om gezien te worden als 'slecht' en bedrieglijk, in plaats van mij te realiseren dat ik nog volop bezig ben mijn proces te lopen en ik niet van mezelf kan verwachten meteen volledig puur te zijn in mijn uitgangspunt in elk moment maar ik daarentegen mag verwachten dat ik nog veel vuiligheid in mezelf zal tegenkomen en het dus geen zin heeft datgene wat van mij naar boven komt persoonlijk te nemen aangezien het daar altijd al geweest is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat wat de persoon over mij zegt helemaal verkeerd is en geloven dat ze mij proberen te 'raken' en in eerste instantie willen aantonen 'dat het niet waar is' wat er gezegd wordt, in plaats van onvoorwaardelijk te luisteren en te overwegen dat het allemaal wel eens waar zou kunnen zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bestaan in angst tegenover mezelf en wie ik mezelf heb toegelaten te worden zodat ik een personage gecreëerd heb als bewaker van de poort zodat ik alles kan blokkeren door er op een belachelijke manier op te reageren die niet eens voor mezelf constructief is, in plaats van mij te realiseren dat er mij niets kan overkomen en dat ook de woorden van anderen mij niet kunnen 'verminderen' tenzij ik dit zou toelaten in mezelf.

(Wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten