woensdag 10 oktober 2012

Dag 129 - Vertrouwen en Controle Deel 3

Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2

Verbeelding dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij inbeelden dat het probleem nu opgelost is door enkel alle formele maatregelen te nemen zodat ik kan zeggen 'nu is het probleem opgelost', maar ik heb me niet in de schoenen van de ander geplaatst om te zien of de oplossing werkelijk voldoet. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd hoop te gebruiken om een probleem op te lossen in plaats van mij ervan te verzekeren dat ik weet wat ik doe of dat op zijn minst de implicaties van een keuze duidelijk zijn, in plaats van te hopen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen geduld hebben in het zeker stellen van het vinden van een juiste oplossing en daarom akkoord gaat met het eerste het beste dat er goed uitziet. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander proberen iets aan te smeren dat ik nooit voor mezelf zou kopen.

Verbeelding commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer er zulk een moment is waarbij ik een keuze moet maken met een ander, mezelf te vertragen hier in adem en mezelf werkelijk gelijk te plaatsen met de situatie, zodat ik geen stappen oversla in de mind. Ik engageer mijzelf ertoe te werken met wat ik weet aangaande de fysieke werkelijkheid en me daaraan te houden, in plaats van mij te verlaten op verbeelding en hoop hetgeen puur liegen tegen mezelf is. Ik engageer mijzelf ertoe geduld te hebben en de ander alle ruimte te geven zelf tot een beslissing te komen die best is voor hen in plaats van druk te gebruiken en manipulatie, net zoals ik ruimte zou willen en ondersteund zou willen worden in dezelfde situatie.

Achterklap dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn achterklap te geloven dat het allemaal veel te lang duurt en dat we onze tijd verliezen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken: het kan me niet meer schelen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd  denken: we gaan niets vinden. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf manipuleren met achterklap in plaats van mij werkelijk te baseren op wat hier is en te kijken naar wat de mogelijkheden zijn in overleg. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd tegen mezelf zeggen dat schoenen kopen niet interessant is en dat het vervelend is. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat het 'niet belangrijk is' en dus een halfslachtige job doen.

Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe wanneer er samen gekozen moet worden, mijzelf te vertragen in adem, en gelijk te staan met de taak, en daarin aanvaarden dat er onzekerheden zijn maar dat ik mezelf kan sturen en kan voorkomen dat ik mezelf bedrieg/manipuleer; Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer achterklap in mij opkomt, mezelf te stoppen in adem en mezelf terug hier te brengen en mezelf toe te leggen op het volbrengen van de taak. Ik engageer mijzelf ertoe om mijn angst als achterklap te stoppen en mijezelf te vertrouwen in adem dat er oplossingen gevonden kunnen worden en dat ik wat er ook gebeurd altijd een nieuwe richting kan geven aan een moment en dat ik mezelf altijd kan sturen.

(Wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten