dinsdag 9 oktober 2012

Dag 128 - Vertrouwen en Controle Deel 2



Angst dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen in een moment waarbij ik samen met F bezig ben kleren te kopen - omdat ik geloof dat de andere toch een verkeerde keuze zal maken en er dan geld verspild wordt. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn keuze baseren op geld alleen, en dan doen alsof dit ook het beste is voor F. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd door erop te staan dat hij/zij de schoenen goed zou passen willen verzekeren dat ik later geen problemen heb en er mij niets kan verweten worden aangaande het niet passen van de schoenen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet te assisteren in het kiezen van schoenen die praktisch zullen zijn maar enkel te manipuleren gebaseerd op mijn verlangen om ermee te stoppen en snel een oplossing te vinden. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te spreken 'als een vader' als een vorm van autoriteit waarmee ik wil aangeven dat de ander zich moet conformeren aan wat ik zeg en het compromis moet aanvaarden. 

Angst commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om alle angst in mijzelf te stoppen aangaande het samen kopen van kleren of andere benodigdheden, omdat ik mij inzie en realiseer dat ik hier ben ongeacht het geld dat uitgegeven wordt en dat angst mij niet helpt bij het inschatten van mijn uitgaven - maar dat ik de zaken beter in adem kan beoordelen zonder te compromitteren. Ik engageer mijzelf ertoe mezelf te disciplineren in het stappen van dit punt totdat ik keuzes/beslissingen kan nemen puur gebaseerd op de realiteit van het moment zonder angst aangaande geld mijn keuzes te laten beïnvloeden; 

Gedachte dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd meteen een herinnering hebben waarbij iets gekocht wordt dat achteraf onnodig/slecht blijkt te zijn. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een gedachte hebben waarbij er plotseling teveel geld wordt uitgegeven en ik machteloos sta tegenover wat er gespendeerd wordt - in plaats van in te zien dat er slechts communicatie nodig is en geen manipulatie. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten sturen door een verwachting als een patroon gebaseerd op wat ik gezien heb in films/bij anderen, in plaats van mij te baseren op wat concreet hier is en mezelf te vertrouwen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd machteloosheid aanvaarden in communicatie waarbij ik enkel de uitkomst kan beïnvloeden door te manipuleren in plaats van rechtuit te zijn. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet plaatsen in de schoenen van de andere maar enkel een uitkomst willen die in mijn voordeel is.

Gedachte commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te disciplineren met het vertragen van mijzelf in adem, in alle mogelijke situaties, zodat ik kan zien wanneer een gedachte zou opkomen en ik mezelf kan sturen door de gedachte niet te volgen/of deze aandacht te geven, omdat ik weet dat dit het begin van mindcontrol is en ik mijn macht om mijzelf te sturen dan weggeef aan de mind. 

(wordt vervolgt)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten