zondag 7 oktober 2012

Dag 127 - Zelfvertrouwen in communicatie Deel 3

Artwork: Marlen Vargas del Razo
Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2

Fysieke dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te onderdrukken in een moment en het gevoel te hebben dat ik onderdrukt wordt. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd defensief te spreken in plaats van mezelf te stoppen in adem en te communiceren gebaseerd op gelijkheid. 

Fysieke commitment: Ik engageer mijzelf ertoe wanneer een situatie ontstaat waarin ik in woede wil spreken, mijzelf te stoppen en niet beginnen mij te verdedigen, maar enkel te spreken wanneer in mij alles stil is en ik duidelijkheid heb omtrent de situatie. Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer conversaties ontstaan die in een conflict kunnen uitdraaien, om onmiddellijk te stoppen hier in adem en enkel te spreken wanneer ik in mezelf de reactie gestopt heb. Ik engageer mijzelf ertoe om op zijn minst te communiceren: ik heb een reactie tegenover wat je nu zegt/doet. 

Consequentie dimensie: Ik realiseer mij en begrijp dat als ik mezelf niet train en disciplineer om in alle situaties te communiceren als een gelijke, door het stoppen van mijn reacties en innerlijke bewegingen in adem, ik situaties zal blijven creëren waarvan de uitkomst enkel meer conflict inhoudt en andere vormen van zelf-misbruik en ik mijn macht dan weggeef aan de mind in plaats van mezelf te sturen in zelf-oprechtheid. Ik engageer mijzelf ertoe ook anderen erop te wijzen wanneer zulk een patroon gestart wordt zodat iedereen verantwoordelijkheid kan nemen en er stap voor stap nieuwe communicaties patronen kunnen neergezet worden die gebaseerd zijn op gelijkheid en die best zijn voor iedereen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten