woensdag 3 oktober 2012

Dag 123 - Het breken van een patroon Deel 3

Lees Deel 1 van deze blog
& deel 2

Verbeelding dimensie: ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bij het doen van de afwas mij mijn dag inbeelden en conversaties die ik gehad heb, als een manier om mezelf terug te rollen in alle patronen van de dag, ipv mezelf te ondersteunen hier door te ademen en mezelf toe te leggen op de fysieke handeling.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd afwassen te gebruiken als een moment waarbij ik mijn verbeelding de vrije loop laat - omdat ik reeds een statement gemaakt heb dat wat ik doe saai is en ik iets nodig heb om mij af te leiden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn verbeelding misbruiken wanneer en als ik de afwas doe - omdat ik weerstand heb tegenover de fysieke handeling van het afwas doen.

Verbeelding commitment: ik engageer mijzelf ertoe wanneer en als ik de afwas doe, of een ander karwei, om mezelf te stoppen in adem en mezelf toe te leggen op het hier zijn in en als elke handeling zodat ik mijn taak op een efficiënte maner kan volbrengen.

Ik engageer mijzelf ertoe om het moment van de afwas te gebruiken als een kans om mezelf te bewijzen dat ik een fysieke handeling kan stellen zonder de mind en dat ik geen mind nodig heb voor het volbrengen van deze taak.

Ik engageer mijzelf ertoe om het doen van de afwas te gebruiken als een moment van zelf-expressie waarin ik mezelf uitdruk in en als het doen van de afwas als fysieke handeling in eenheid en gelijkheid

Ik engageer mijzelf ertoe wanneer ik een fysieke handeling stel zoals het doen van de afwas, mijzelf in elk moment willen om hier te zijn - en mijzelf te bewegen doorheen de weerstand.

Achterklap dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat het doen van de afwas minderwaardig werk is. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat het nu geen goed moment is om de afwas te doen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd liever iets anders te willen doen.

Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als het punt van de afwas opkomt, in plaats van te reageren, eerst te ademen en kijken naar deze taak als gelijk welke andere taak en zien of het nu noodzakelijk is om de afwas te doen en zo ja om er dan gewoon aan te beginnen.

Reactie dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand hebben tov het doen van de afwas gebaseerd op een negatief gevoel - in plaats van mij te realiseren dat deze reactie geprogrammeerd is en geen bewuste keuze is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het gevoel te geloven in plaats van mezelf te sturen in adem als een en gelijk als mijn lichaam.

Reactie commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik een reactie als zwaar/negatief gevoel voel opkomen om mezelf te stoppen en te ademen zodat mijn ervaring niet bepaald wordt door energie, maar dat ik zelf bepaal wie ik ben.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een weerstand opkomt tegenover het doen van gelijk wat, ik in één adem mijn uitgangspunt verander en een nieuw moment aanvang.

Fysieke dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bij het doen van de afwas gebogen staan in plaats van mijzelf te sturen in de manier waarop ik op mijn voeten sta. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bij momenten te vertragen terwijl ik de afwas doe omdat ik niet hier ben - in plaats van mezelf in elk moment te willen en mezelf te sturen in elke handeling zodat het niet meer nodig is om te vertragen en tijd te verliezen.

Fysieke commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik de afwas doe mijzelf een duidelijke instructie te geven mbt hoe ik fysiek participeer en dit te doen als een gelijke in plaats van als een slaaf. Ik engageer mijzelf ertoe mezelf te sturen in de manier waarop ik sta, en hier te zijn in mijn hele lichaam van kop tot teen, bij het volbrengen van deze taak in elk moment.

Consequentie dimensie: Ik realiseer me en begrijp dat als ik niet in staat ben een activiteit als het doen van de afwas te volbrengen zonder in mijn mind te zijn, ik ook niet in staat zal zijn in andere situaties efficiënt te handelen. Ik realiseer me en begrijp dat als ik ook maar één gedachte toelaat bij het doen van deze taak, ik mijn macht om mezelf te sturen weggeef aan de mind en het statement maak dat de mind sterker is dan ik en dat ik zwakker ben dan de mind. Ik realiseer me en begrijp dat zulk een taak een eenvoudige opportuniteit is om mezelf te assisteren en ondersteunen met het efficient worden in fysieke participatie en mezelf te trainen in perfectie en dat als ik erin slaag dit te volbrengen zonder tussenkomst van de mind ik in staat ben gelijk wat te doen en het dus niet enkel gaat over het doen van dit of geen karwei, maar over mijn capaciteit om te leven zonder gebruik van de mind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten