zondag 7 oktober 2012

Dag 126 - Zelfvertrouwen in communicatie Deel 2

Artwork: Andrew Gable

Lees Deel 1 van deze blog

Verbeelding dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onmiddellijk het gevolg projecteren van wat er zou gebeuren indien ik de verkeerde keuze maak en 'zien' hoe ik 'gestraft wordt' voor mijn 'bedrog'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf niet een en gelijk plaatsen met de betrokken partijen in plaats van onmiddellijk te kijken naar hoe ik mezelf best kan beschermen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn welzijn plaatsen boven dat van de betrokken partijen en hierdoor mijn perspectief en helderheid verliezen op de situatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het door verbeelding geprojecteerde angstbeeld geloven en dus mijn handelingen onderwerpen aan angst, in plaats van mezelf te vertrouwen hier in gezond verstand

Verbeelding commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer in mijn communicatie een punt van schijnbaar conflict tussen meerdere partijen naar boven komt, om te ademen en niet toe te laten dat een verbeelding/projectie mijn gedrag beïnvloed zodat ik in elk moment kan handelen overeenkomstig de realiteit van het moment op een manier die best is voor iedereen.

Achterklap dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat de andere mij wil manipuleren en controleren. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat hij/zij mij wil gebruiken voor zijn/haar eigen doeleinden. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat de ander bedrieglijk is. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat de ander niet te vertrouwen is. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat hij/zij tegen mij is. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat hij/zij mij probeert om mij onder zijn/haar macht te houden. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn om deel te worden van iemand anders illusie. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken: ik luister niet meer naar jou. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad zijn op de ander omdat hij/zij mij niet vertrouwd en dus begin ik ook aan mezelf te twijfelen.

Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik in een situatie ben waarin ik een beslissing moet nemen, mij niet door achterklap te laten beïnvloeden en mezelf te stoppen in adem. Ik engageer mijzelf ertoe om slechts te handelen wanneer ik in volledige klaarheid de hele situatie kan zien en daar waar geen klaarheid is en ik veronderstellingen moet maken, daar vraag ik om verduidelijking zodat ik gebaseerd op alle elementen een duidelijke beslissing kan nemen die best is voor iedereen.

Reactie dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te reageren met woede tegenover wat de ander van mij vroeg en te denken nee nee nee. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad worden en emotioneel, in plaats van mezelf te vertrouwen hier in adem en in feite te communiceren gebaseerd op wat ik zie. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet te vertrouwen dat ik kan communiceren in stabiliteit totdat er een punt bereikt is waarop alles duidelijk is en er een eenvoudige beslissing genomen kan worden.

Reactie commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer ik een reactie voel opkomen mezelf te stoppen en tegen de ander te zeggen, "kijk ik heb een momentje nodig ik kan nu niet communiceren" - en pas terug opnieuw te communiceren wanneer ik stabiel ben in mezelf en ik verantwoordelijkheid heb genomen voor mezelf.

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten