woensdag 17 oktober 2012

Dag 136 - intermezzo: kwade reactie

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad worden omdat dat een ander mij controleert

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad worden omdat ik denk dat een ander probeert het mij moeilijker te maken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat hij/zij zich illusies maakt over mij en dat is onrechtvaardig

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd kwaad worden omdat ik denk dat de andere persoon probeert mij op te jagen terwijl ik reed zelf stress aanvaard had daarvoor en ik mij reeds in stress bevond

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander de schuld willen geven van mijn stress ervaring, in plaats van zelf verantwoordelijkheid hiervoor te nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd panikeren omdat ik denk dat er niet genoeg tijd is en daarin 'opgeven' en denken dat het niet mogelijk is om alles te doen en dus zoek ik naar iemand om de schuld aan te geven ipv te kijken naar hoe ik mijn leven kan optimaliseren zodat ik mijn zaken wel gedaan krijg.

Ik engageer mijzelf ertoe te ademen en wanneer ik voel dat de stress ervaring in mij opgebouwd wordt meteen mijzelf te stoppen en mij te realiseren dat deze ervaring niet reëel is en puur het gevolg van mijn eigen gedachten - en dus niet het gevolg van mijn realiteit

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer een ander tegen mij spreekt en ik ben in stress, mijn tijd te nemen en te zeggen - 'geef mij een moment ik moet in adem komen' en pas te spreken wanneer in mij niets meer beweegt

Ik engageer mijzelf ertoe om een en gelijk te stappen met het moment en niet meer te willen doen dan wat praktisch in adem mogelijk is maar ook niet van mezelf aanvaarden dat ik minder doe door mijn tijd te verliezen met onbenulligheden.

Ik engageer mijzelf ertoe om in elke adem hier te zijn en zo mijzelf ervan verzekeren dat ik elk moment relevant maak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten