zondag 28 oktober 2012

Dag 146 - "Ik wil aandacht!" Deel 6

Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2
& Deel 3
& Deel 4
& Deel 5

Reactie dimensie:Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer iemand even beslist mij te negeren en mijn validering wegvalt, te reageren met woede en bitterheid - en dit volledig persoonlijk te nemen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven dat ik verworpen wordt indien ik niet gevalideerd wordt. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf te verwerpen in en door validering te zoeken. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf zien als 'slecht' en verwerpelijk. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet vertrouwen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd nodig hebben dat de ander zegt dat alles ok is zodat ik me opnieuw op mijn  gemak voel. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de toelating nodig hebben van en ander om mijzelf te vertrouwen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd voortdurend mijn reacties verbaliseren tegen de ander hetgeen onaanvaardbaar is en manipulatie zowel van mezelf als van de ander.

Reactie commitment: wanneer en als ik reageer op een ander die me even negeert - dan stop ik onmiddellijk en ondersteun ik mezelf met hier zijn in adem. Ik engageer mijzelf ertoe te ademen in plaats van te spreken wanneer en als een reactie in mij opkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten