maandag 1 oktober 2012

Dag 121 - Ik Negeer je Deel 3


Zie eerst Deel 1 van deze blog 
& Deel 2

Fysieke Dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf op zodanige wijze laten bezeten worden door een persoonlijkheid dat ik in mijn fysieke gedrag gestuurd wordt door de weerstand die ik ervaar om te communiceren, zodat ik zelfs mezelf zal doen vergeten dat iemand mij zonet een vraag gesteld heeft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf wijsmaken dat ik een dergelijke mind shift niet in de hand heb, terwijl ik duidelijk dit mechanisme zelf ingesteld heb als een manier om niet met situaties te moeten omgaan maar er liever omheen te dansen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dit mechanisme creëren als een manier om met dergelijke situaties om te gaan zodat ik zelf geen verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten bezeten worden door persoonlijkheid als weerstand en het negeren van de ander, in plaats van in te zien dat dit een programma is en dat ik dit kan stoppen in adem en mezelf kan sturen in zelf-verantwoordelijkheid.

Fysiek commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te vertragen in adem zodat ik op voorhand kan zien wanneer persoonlijkheden geactiveerd zullen worden en ik dan een bewuste keuze kan maken om mijn gedrag te veranderen en te communiceren in gelijkheid.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer een situatie opkomt en ik deze neiging en weerstand voel opkomen, mezelf te stoppen en ademen en mij te realiseren dat dit een fysieke persoonlijkheid-activatie is die ik gewoon kan stoppen door hier te zijn in adem en gelijk te staan aan de andere.

Consequentie Dimensie: Ik realiseer me en begrijp dat als ik mezelf toelaat en accepteer op een dergelijke manier te reageren en te participeren in persoonlijkheid ik mijn macht weggeef, en ik de mind toelating geef om mijn bestaan te sturen en mijzelf en anderen opgesloten te houden in cycli van reacties en conflicten - waarbij er nooit een oplossing komt omdat de één altijd van de ander verwacht om te veranderen zonder zelf de eerste stap van zelf-verantwoordelijkheid te nemen. Ik realiseer me en begrijp dat de enige keuze is die ik heb is in elk moment alle reacties in mezelf te stoppen en mezelf toe te leggen op de creatie van een nieuw patroon gebaseerd op gelijke communicatie. Ik stop dus met het creëren van consequenties en begin met het initiëren van oplossingen die gebaseerd zijn op gelijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten