vrijdag 12 oktober 2012

Dag 131 - Vertrouwen en Controle Deel 5

Lees Deel 1 van deze blog
& Deel 2
& Deel 3
& Deel 4

Fysieke dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd zenuwachtig worden en verkrampt te staan, met achterin een verlangen om zo snel mogelijk weg te gaan. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf positioneren als superieur in de scène waarbij ik niet echt als gelijke participeer - maar er boven sta en 'ernaar kijk' en eigenlijk niet wil deelnemen en de verantwoordelijkheid aan de ander overlaat om zijn/haar probleem zelf op te lossen. Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf positioneren als superieur en daarin geloven dat ik meer ben en niet zo'n problemen heb - in plaats van gelijk te staan met de andere in een oplossing te vinden die het best zal zijn voor hem/haar.

Fysieke Commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer wij terug in dezelfde situatie of een gelijkaardige zijn, om te letten op mijn fysieke participatie en in eerste instantie mezelf te ontspannen door te ademen en mijn zenuwachtigheid te stoppen en uit mij te laten wegvloeien in de grond, zodat ik als een gelijke kan deelnemen in het vinden van het oplossing waarmee we geconfronteerd worden. Ik engageer mijzelf ertoe om hier te zijn en de ander te ondersteunen in het maken van een keuzen die best is voor hem/haar.

Consequentie dimensie: Ik realiseer me en begrijp dat als ik mezelf toelaat door gedachten gestuurd te worden en me laat beheersen door gedragsgewoonten, ik mijn macht weggeef aan de mind en ik in zulke momenten m.a.w. niet besta en in feite enkel een programma ben dat zijn instructie uitvoert als een robot. Ik engageer mijzelf ertoe mijzelf zodanig te vertragen hier in adem dat ik kan zien wanneer precies het programma wil starten en wil overnemen, zodat ik een beslissing kan nemen om mezelf te sturen en mezelf een eigen doel te geven dat best is voor iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten