donderdag 21 juni 2012

Dag 60 - Luisteren en verantwoordelijkheid


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet luisteren omdat ik fundamenteel niet wil weten wat er gezegd wordt omdat ik geen vernatwoordelijkheid wil nemen voor deze informatie en niet als een gelijke wil staan in en als het organiseren van wat we gaan doen en hoe we dit zullen doen

Ik vegreef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat de mind niet in staat is tot communicatie en ik dus de mind niet kan vertrouwen en dat ik juist moet ademen hier en mezelf moet bewegen in en als mijn fysieke lichaam om vragen te stellen en op te klaren wat ik niet begrijp zodat ik ook de volledige context heb van wat we gaan doen en hoe we dit gaan doen – zodat ik niet op de andere moet vertrouwen als afgescheiden van mezelf – waarin ik gewoon volg zonder enige vorm van verantwoordelijkheid omdat ik bang ben om fouten te maken en voor mogelijke consequenties

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om uit angst voor mogelijke consequenties niet als een gelijke deel te nemen in het plannen en organiseren van onze activiteit en de beslissingen klein en groot die genomen moeten worden

Ik engageer mij ertoe in elk moment op gelijke voet te staan met de andere als mezelf zodat elkeen zichzelf kan vertrouwen en gelijk geinformeerd is en we beide zo efficient mogelijk tezamen kunnen bewegen en op elkaar inspelen

Ik engageer mij ertoe in de wereld gelijk te staan met anderen in de groep en mij te informeren aangaande belangrijke aspecten van dit bestaan – zoals voedsel of politiek nieuws -  zodat ik gelijk sta met alle leden van de groep ik geen volgeling wordt

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om slechts te ‘volgen’ en achterna te hollen – en in plaats daarvan stuur ik mezelf in het informeren van mezelf en het vergaren van context voor wat we doen en zo als gelijke deel te kunnen nemen in het nemen van beslissingen groot en klein op gelijke basis 

Ik engageer mij ertoe deel te nemen in het nemen van beslissingen en het nemen van initiatief als gelijke zonder angst over mogelijke gevolgen 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegelaten en geaccepteerd in te zien dat democratie zinloos is wanneer men zijn huiswerk niet gedaan heeft en niet weet waar het feitelijk over gaat of waarover er beslist wordt en wat de context is – en dat democratie enkel mogelijk is wanneer elkeen op individuele basis in staat is om zelf verantwoordelijk te nemen voor het vergaren van context en het hebben van alle informatie – om dan deel te nemen in het maken van beslissingen zonder angst voor mogelijke consequenties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegelaten en geaccepteerd mij realiseren dat democratie zonder gelijkheid zinloos is en per definitie misbruik

Ik engageer mij ertoe bij te dragen aan een systeem waarin elkeen in eerste instantie gelijk ondersteund wordt in hun basisbehoeften als datgene wat het fysieke lichaam nodig heeft om te bestaan in COMFORT en RUST – en waarin elkeen in staat is om deel te nemen in het maken van beslissingen die het bestaan van de hele groep bevorderen – en aan te tonen dat dit enkel mogelijk is in de vorm van een Gelijkheids-Geldsysteem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten