zondag 10 juni 2012

Dag 51 - Zelf-Discipline en Weerstand


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik werk, te beginnen oordelen over wat ik aan het doen ben als saai en beginnen nadenken over wat ik allemaal nog moet doen buiten mijn werk wat blijkbaar ook belangrijk is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat er iets belangrijkler is wanneer ik op mijn werk ben dan hier te stappen in gezond verstand in elke adem en mijzelf toe te leggen op het behalen van mijn objectieven

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf verwarren met dingen die blijkbaar belangrijker zijn dat wat ik hier en nu aan het doen ben  -in plaats van mij te realiseren dat dit reeds sabotage is
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer ik werk mij af te vragen of ik niet iets vergeten ben – en dan beginnen denken over zaken die niet hier zijn

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toegeven aan de weerstand en zoeken naar een reden waarom ik zoveel weerstand ervaar in plaats van mij in te zien dat ik hierdoor moet stappen en mezelf moet sturen in adem en zelf-discipline

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand hebben tegenover zelfdiscipline – waarin ik voor een tijd gedisciplineerd zal werken maar na een tijd terug val in oudere patronen omdat mijn energie opgebrand is en ik dus niet mezelf bewogen heb maar mijn beweging gebaseerd heb op energie en bronnen buiten mijzelf om mij te motiveren zoals geld en angst

Ik laat mezelf niet toe om mezelf te laten bewegen door een bron buiten mezelf – dat is geen leven, maar een systeem

Ik engageer mij ertoe mijn eigen motivatie te zijn en wanneer ik weerstand voel mij te realiseren dat dit de mind is – en dat als ik hieraan toegeef ik het hele systeem als deze realisteit aanvaard en het statement maak dat de mind sterker is dan mij – dit is onaanvaardbaar

Ik engageer mezelf om wanneer de pijn en de vermoeidheid opkomen mij te duwen en te focussen en niet toelaten van mezelf om in slaap te vallen, in de realisatie dat dit een truc is van mijn onbewuste om in hetzelfde petroon te blijven als persoonlijkheid en niet te veranderen

Ik engageer mij ertoe mijzelf te pushen om te veranderen voorbij mijn weerstand en te ontdekken wie ik werkelijk ben als leven en niet als een systeem gebaseerd op energie en excuses 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten