zaterdag 16 juni 2012

Dag 55 - Vertrouwen door Misbruik


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ‘vertrouwen’ willen creëren tussen mij en D omdat ik geloof dat mijn job dan veilig is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd omdat ik mijn job wil veilig stellen, compromitterende informatie vrij te geven die tegen mij gebruikt kan worden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vriendschap definieren als macht geven aan de ander om mij te raken of te schaden

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vertrouwen definieren als een ander de mogelijkheid geven om mij te schaden – en hem deze info geven als bewijs dat ik hem vertrouw en als een teken van respect, in plaats van mij te realiseren dat ik zo mezelf in gevaar breng en mezelf misbruik omdat ik mijn job hoegenaamd wil veilig stellen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd misbruik uitnodigen door gevoelige info te delen met anderen – waardoor ik mezelf nodeloos kwetsbaar opstel en mezelf overgeef aan de genade van de ander en hen macht geef over mij – dit is onaanvaardbaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd heb vertrouwen definieren als mezelf verminderen en misbruik uitnodigen – in plaats van mij te realiseren dat ik niet van een ander kan verlangen dat ze mij vertrouwen en dat ik mezelf moet vertrouwen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn onzekerheid willen wegnemen door een relatie met een ander te creëren ipv mij te realiseren dat ik alleen maar onzekerheid kan wegnemen door mezelf te vertrouwen hier in adem

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepterd onzekerheid aanvaarden als mijn realiteit in plaats van mezelf te vertrouwen in en als de zekerheid dat ik mezelf zal ondersteunen en manieren vinden om verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf in en als deze realiteit

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om mijzelf te compromitteren uit angst om een positie te verliezen – en ook laat ik mezelf niet manipuleren met angstbeelden of bedreigingen – en ik gebruik gezond verstand in het ondersteunen van mijzelf en het veilig stellen van mijn positie – en doe hetgeen daarvoor nodig is op een manier die het beste is voor iedereen

Ik engageer mij ertoe om te stappen hier met de zekerheid dat wat er ook gebeurd – ik hier ben – en dat er nooit een reden kan zijn waarom ik misbruik zou toelaten of ik mezef zou compromitteren en dat ik in elk moment in staat ben om die keuze te maken die best is voor iedereen

Ik engageer mij ertoe mee te helpen aan de creatie van een systeem waarin door aan elkeen gelijk geld te geven van aan de geboorte tot aan de dood, niemand zichzelf nog moet compromitteren voor zijn overleven - en iedereen kan ontdekken wat zelf-respect betekent en het stappen als een gelijke in plaats van als een slaaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten