woensdag 6 juni 2012

Dag 46 - Een Politieagent Houdt Mij Tegen


Vandaag werd ik door een politieagent gestopt omdat hij met hat zijn bellen terwijl ik fietste - ik had hiertegenover een reactie van angst, omdat ik met de politie geconfronteerd werd, en ik getraind ben om te reageren met angst wanneer een politieagent mij zou berispen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn voor een politieman omdat ik geloof dat ik hulpeloos ben en aan zijn genade ben overgeleverd

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij inferieir gedragen tegenover de politeagent, in plaats van een manier te vinden om mij eruit te praten 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd onder de dindruk te zijn  van de manier waarop hij sprak – in plaats van mij te realiseren dat de politieman net zo bang is en hij getraind is om te handelen als een bepaalde persoonlijkheid 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij laten intimideren aan een persoonlijkheid – in plaats van een en gelijk staan aan de politieagent

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat ik machteloos ben tegenover een politieagent en dat ik alles moet doen wat hij zegt

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen moeite doen om mijzelf te verdedigen en de agent tegen te spreken, en in plaats daarvan mij overgeven aan de situatie als hopeloos

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een situatoe aanvaarden als hopeloos en daarin mijn zelfverantwoordelijkheid afstaan  -in plaats van mij te realiseren dat ik in elk moment zelf-vernatwoordelijkheid kan nemen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn en inferieur zijn tegenover het systeem in plaats van mij te realiseren dat het systeem ik is en ik dus met mezelf in discussie kan treden als een en gelijk

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en gecacepteerd fatalistisch zijn in dat ik het systeem aanvaard door te participeren in angst  - in plaats van mij te realiseren dat om het systeem te veranderen ik mijn angst moet stoppen in elke adem

Ik laat mezelf niet toe en accepteer niet van mezelf om mij inferieur te gedragen alsof ik machteloos ben – dit is onaanvaardbaar

IK realiseer mij en begrijp dat angst de respons is van het systeem en dat zoalsng ik besta als angst ik onderdeel blijf van het systeem en dus nooit het systeem zal kunnen vernaderen

Ik realiseer mij en begrijp dat ik mijn angst moet stoppen om dan telkens meer vernatwoordelijkheid te kunnen nemen in het systeem om op een dag het systeem te kunnen uitdagen en veranderen via politieke weg

Ik engageer mij ertoe om wanneer ik met het systeem of met figueren van autorioteit in contact kom een en gelijk te staan en mij te realiseren dat niets nooit ‘te laat’ is en dat ik in elk moment zelf-verantwoordelijkheid kan nemen en doen wat het beste is voor iedereen

Ik engageer mij ertoe om wanneer iemand probeert mij te intimideren zodat ik zou reageren in angts, te stoppen, te ademen – en mezelf hier te brengen als mijn fysieke lichaam en gezond verstand

Ik engageer mij ertoe wanneer ik geconfronteerd wordt met autoriteiten of de wet – op te komen voor mezelf en ‘mijn zaak te bepleiten’ met alle middelen die ik heb

Ik engageer mij ertoe de regels en wetten in vraag te stellen en een systeem creƫren dat best is voor iedereen en waar de wetten niet alleen dienen om geld te verdienen door middel van boetes maar om werkelijk het leven te beschermen en wat best is voor iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten