woensdag 6 juni 2012

Dag 47 - Eigenrechtigheid: Religie van het Ego


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd eigengerechtig zijn en wanneer iemand mij vroeg wat de kleur van de pen was vol te houden dat ze zwart of blauw schreef – maar zeker geen rood – terwijl ik daar eigenlijk geen enkele herinnering van had

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd eigengerechtig zijn in dat ik niet wil overwegen dat de ander misschien gelijk heeft of dat ik me vergis

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet willen toegeven dat ik iets niet weet en zelfs mezelf wijsmaken dat ik zeker ben van wat ik zeg – want dat is de macht van de mind: om mezelf te brainwashen en mezelf te doen geloven wat ik wil 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn antwoord baseren op een gevoel en op een verwachting – omdat ik verwacht dat ik ik enkel blauwe bikken heb, dus deze bik is blauw 

IK vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet hier zijn in en als adem – en in plaats daarvan mij baseren op waarschijnlijkheid – en op mentale constructies, terwijl het feit is: ik wist niet wat de kleur van de bik was

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd spreken over zaken wanneer ik niet eerst heb nagekeken dat ik wel degelijk alle informatie heb

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een geloof te creëren – en te doen alsof ik werkelijk iets weet

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat als ik een geloof creëer ik een risico crëer niet voor mij alleen maar ook voor alle anderen omdat een geloof consequenties kan hebben die schadelijk zijn voor anderen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd toestemming geven aan een geloof in en als mijzelf en door deze act van ‘vrije keuze’ ook toestemming geven aan religie en waanzin in de wereld

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een religie creëren in mijzelf en waanzin toelaten in mijzelf –telkens wanneer ik een uitspraak doe alsof ik iets zeker weet, terwijl dit niet het geval is – dit is onaavaardbaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd iets zeggen dat ik niet zeker weet en doen alsof ik het zeker weet

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven in de religie van mezelf als eigenrechtigheid 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf bedriegen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te gokken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geloven in waarschijnlijkheid uit pure luiheid 

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om te vertrowuen in mijn gedachten en wanneer ik eenmaal een gedachte geloofd heb erop aandringen dat anderen haar ook zouden geloven

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de mind gebruiken om te weten wat reëel is in plaats van mezzelf te vertrouwen hier in en als adem 

Ik engageer mij ertoe wanneer mij iets gevraagd wordt en ik wet het niet met absolute zekerheid dit ook zo te communiceren, dat ik het niey zeker weet in plaats van te doen alsof ik het zelf geverifieerd heb en garant kan staan voor wat ik zeg, dit is de arrogantie van het ego en de mind, dat niet wil toegeven dat alles wat het ‘weet’ van horen zeggen is en aangeleerd door anderen 

Ik engageer mij ertoe de verslaving aan het ego als de mind te stoppen – door eenvoudig te zeggen dat ik iets niet zeker weet of helemaal niet weet, in plaats van een risico te creëren door te doen alsof ik het weet

Ik engageer mij ertoe een systeem van onderwijs te helpen mee creëren waarin kinderen opvoed worden in gezond verstand en er geen schande van gemaakt wordt wanneer zij ‘iets niet weten’ 

Ik engageer mij ertoe mijzelf te vertrouwen en niet te zoeken naar een antwoord in de mind dat waarschijnlijk lijkt – dit is onaanvaardbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten