zondag 10 juni 2012

Dag 52 - Avatar Spelen en Samenwerken


Dit is mijn tweede blog over het topic van het spel Avatar. Wanneer wij dit spel spelen (ik en mijn partner) komen onze patronen naar boven van hoe wij met elkaar interageren.

Ik wil altijd meteen ‘in de actie springen’ terwijl de andere ‘meer de tijd wil nemen om de situatie en de omgeving ten gronde te evalueren’. Hiervan wordt ik ongeduldig en begin ik op mijn eentje mijn personage te bewegen zonder met de andere te communiceren en dan onstaat er frustratie bij de andere, omdat we slechts efficient kunnen spelen als er bij het maken van een beweging afspraken gemaakt worden en er tijdig gecommuniceerd wordt. Dit komt niet overeen met mijn definitie van ‘entertainment’  omdat ik niet gestimuleerd wordt op die manier en dan onstaat er de gedachte dat ik mijn tijd aan het verliezen ben. In feite is dit een gouden kans om mezelf te trainen in de kunst van het geduld en de effectieve communicatie – opnieuw in de realisatie dat als ik de tijd neem om te communiceren, we tijd winnnen in plaats van te verliezen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer we Avatar spelen, mijzelf laten meeslepen door een gevoel van ongeduld en nu meteen willen winnen en voortgaan in het spel en hoegenaamd niet begrijpen waarom we dit spel nu aan het spelen zijn als het allmeaal zo traag moet gaan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wanneer we spelen – denken: ik hoop dat we niet te lang spelen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet hier zijn in het moment als adem wanneer wij dit spel spelen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geacceprteerd impulsief spelen zonder te communiceren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd spelen om te winnen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn ervaring van het spel afhankelijk maken van of we winnen of niet

Ik engageer mij ertoe te wachten op de andere en mijzelf niet te laten vangen door ongeduld hetgeen 
sabotage is van de mind – dit is onaanvaardbaar – ik push mezelf om te staan en te ademen hier en mijzelf te sturen in elk moment

Ik engageer mij ertoe om dit spel enkel nog te gebruiken als een manier om mijzelf te testen in mijn communicatie skills en mijn capaciteit om in een team samen te werken - op die manier behoud ik mijn focus en doe ik wat het beste is voor iedereen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten