woensdag 27 juni 2012

65 - Beloning en Zelf-Motivatie


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vasthouden aan emoties tussen mezelf en D.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd emoties hebben als zenuwachtigheid en onbehagen wanneer D naast me zit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij onmiddellijk onzeker voelen omdat D naast me zit en ik geloof dat hij me observeert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten beïnvloeden door de aan of afwezighedi van D in mijn buurt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij ongemakkelijk voelen met D naast mij.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd opgelucht zijn wanneer D weggaat, omdat ik denk dat ik mer nu kan ontspannen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet ontspannen wanneer D daar is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd ‘wie ik ben’ laten bepalen, door een bron buiten mij die mij kan manipuleren als met een druk op de knop – dit is onaanvaardbaar.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd anders werken wanneer D daar is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn motivatie en zelfsturing afhankelijk maken van of D daar is of niet.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet disciplineren om altijd dezelfde zijn, met of zonder D, zodat mijn resultaten altijd dezelfde zijn en  ik consistent wordt in elk moment.

Ik engageer mij ertoe in elk moment mezelf toe te passen door mezelf te motiveren in elk moment – zonder noodzaak aan externe motivatie zoals angst of een beloning.

Ik realiseer me en begrijp dat mijn toepassing en mijn consistentie een teken zijn van wie ik ben ongeacht van de context waarin ik me bevind en dat indien ik mezelf niet in elk moment evenzeer toepas in zelf-discipline en zelf-beweging – ik dan mezelf bedrieg en me gedraag als een systeem.

Ik engageer mij ertoe de kracht te vinden om mijzelf te motiveren in alles wat ik doe en in alles wat mij te doen staat, zonder te verlangen naar een externe beloning of motivatie zoals angst – in plaats daarvan stuur ik mezelf in het enkel nog aanvaarden van mezelf van de uiterste perfectie in alles wat ik doe, in de realisatie en het besef dat ik mezelf creëer en bepaal in elk moment en dat wat ik in mezelf aanvaard ik ook aanvaard in een ander als mezelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten