zondag 3 juni 2012

Dag 44 - Het kopen van een Zakmes


Ik was in een winkel en had de kans om een zakmes te kopen. Ik had reeds enige tijd overwogen een zakmes te kopen omdat ik het vorige was kwijtgespeeld – wat zich afspeelde in de winkel was een spel van manipulatie door verkoopstechnieken, en ik die dit heb toegelaten en waaraan ik mezelf heb overgeleverd, in plaats van mijn gezond verstand te gebruiken en niet mijn gevoelens voor mij te laten beslissen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijzelf weerloos voelen in een moment omdat ik geloof dat ik nu een keuze moet maken en ik wil geen gezichtsverlies lijden voor de verkoper.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd afwijken van mijn interesse en voorkeur om een bepaald zakmes te kopen omdat de verkoper beweerde dat het geen goed mes was, terwijl ik dit zelf jaren lang gebruikt had en daar eigenlijk heel tevreden over geweest was.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf laten leiden door energie in de keuze voor een zakmes

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een zakmes verbinden met prestige en mannelijkheid

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een positieve ervaring te hebben tegenover het zakmes

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn ervaring niet in vraag stellen en niet eerst mij ervan verzekeren dat ik geen enkele energie in mij heb aangaande het bezitten of kopen van een zakmes, zoadat ik nuchter kan kijken en mijn gezond verstand ten allen tijde kan toepassen – in plaats daarvan volgde ik mijn energie en kon ik gemanipuleerd worden – dit is onaanvaardbaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn verantrwoordelijkheid afgeven aan de verkoper door luidop mijn overwegingen met hem te delen en hem daardoor vrij spel geven om mij te manipuleren 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd mijn twijfel uitdrukken in het bijzijn van een verkoper alsof hij daar is om mij te helpen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat dit een mannen kwestie is en dus kan ik dit met de verkoper bespreken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf plaatsen als minder dan het systeem door mijn vertrouwen te leggen in de handen van een verkoper en daarin mezelf laten manipuleren door het systeem
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepeerd naïef zijn wanneer het aankomt op het vertrouwen van een ander, gewoon omwille van de manier waarop deze er uitziet, de toon van de stem, de leeftijd etc

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn om mij belachelijk te maken voor de verkoper in het hoegenaamd maken van de slechte keuze – ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf onderwerpen aan ego – in plaats van op mijn strepen te staan en te luisteren naar gezond verstand

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om te twijfelen aan mezelf en daarin mijn vertrouwen blindelings te plaatsen in een ander – dit is het afstaan van verantwoordelijkheid en onaanvaardbaar

Ik laat mezelf niet toe en aanvaard niet van mezelf om te aarzelen tegenover het nemen van zelf-verantwoordelijkheid en een moment van een refractie toelaten waarin ik twijfel toelaat – dit is onaavaardbaar

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd heb een systeem te aanvaarden waarin mensen elkaar proberen manipuleren voor het verkopen van artikelen gebaseerd op geheime motieven in plaats van gebaseerd op wat de persoon werkelijk nodig heeft

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een systeem aanvaarden waarin mensen minder waard zijn dan geld en waarin mensen slechts doorgeefkanalen zijn voor de circulatie van geld als de werkelijke waarde 

Ik engageer mij ertoe keuzes te maken gebaseerd op nuchter gezond verstand en te ademen wanneer energie opkomt zodat ik steeds in zelf-oprechtheid de beste keuze kan maken

Ik engageer mij ertoe een systeem te helpen creëren waarin mensen als gelijken met elkaar communiceren en werkelijk in staat zijn elkaar te assisteren en niet elkaar proberen gebruiken voor hun eigen geheim voordeel
Ik engageer mij ertoe een systeem mee helpen creëren gebaseerd op gelijkheid en de gelijke waarde van alle Leven – waarin het beste voor iedereen voorop staat en manipulatie niet langer wordt toegelaten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten