maandag 25 maart 2013

Dag 276 - Angst voor Teleurstelling - Deel 1

Context: 

Wanneer ik bijvoorbeeld weet dat ik maar een bepaalde hoeveelheid tijd heb om iets te doen - zal ik tegenwoordig vaak een onbehagen in mezelf creëren waarbij ik me stomweg al begin in te beelden dat ik niet alles heb kunnen doen wat ik wou wanneer mijn tijd op is.

In die verbeelding creëer ik een twijfel aan mezelf: dat ik er niet toe in staat ben het te doen. Deze twijfel doet angst ontstaan dat ik zal falen - ergo: ik zal constant afgeleid zijn en mijn eigen voorspelling doen uitkomen omdat ik niet hier gefocust was op mijn activiteit.

Oplossing:

(Angst Dimensie) Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een angst in mezelf te hebben dat ik om een of andere reden niet gedaan zal krijgen wat ik wil.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang te zijn dat ik faal.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat ik 'te traag ben' - dat ik niet 'snel genoeg ben'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de polariteit te creëren van 'snel te werken' en 'te traag te werken' - ipv gewoon hier te werken in het ritme van mijn ademhaling en gewoon adem per adem verder te doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd afgeleid te zijn wanneer ik werk en wanneer ik merk dat ik afgeleid ben, kwaad te worden in mezelf en dan 'sneller willen werken' om 'in te halen' omdat ik anders 'te laat ben' - ipv mij te realiseren dat als ik gewoon hier ben in elk moment en mezelf stuur in adem, ik niet afgeleid zal zijn en ik ook geen tijd zal verliezen.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn gedachten te stoppen en mezelf te aanvaarden in de realisatie dat ik niet 'sneller' kan werken dan één adem per keer en als ik elke adem ten volle gebruik dan heb ik mijn best gedaan - en indien ik niet elke adem gebruik, maar momenten gewoon aan mij laat voorbij gaan, dan heb ik niet mijn best gedaan.

Ik engageer mezelf ertoe om in en als het werken mezelf te aanvaarden en niet te zoeken naar een punt in de toekomst waarin ik 'meer ben' als 'wie en wat ik hoegenaamd zal worden als en wanneer ik deze materie beheers.'

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik begin te werken mezelf een duidelijke focus te geven van wat ik wil doen, en vanaf dat moment adem per adem te doen wat ik besloten heb om te doen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik werk en gedachten komen op dat ik 'te traag werk' onmiddellijk te stoppen in adem en gewoon te beginnen werken in het ritme van mijn ademhaling - adem in - adem uit - ik ben hier.

DIP LITE: http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten