maandag 18 maart 2013

Dag 269 - Geobsedeerd met het werk - deel 5


Reward (vervolg):

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer ik thuiskom luidop te zeggen : nu ben ik hier en ik ben niet meer op het werk en nu doe ik wat mij hier te doen staat en al de rest doet niet meer ter zake.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn excuses als waarom ik verder moet denken en hoegenaamd oplossingen moet vinden aangaande het werk, volledig te stoppen en mij te realiseren dat ik mezelf zo volledig saboteer en dit is onaanvaardbaar.

Ik gebruik mijn tijd efficient en laat mezelf niet toe mezelf ‘weg te geven’ aan het systeem als een vorm van minderwaardighied – in plaats van mezelf te respecteren in elk moment van adem als wie ik werkelijk ben.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer ik thuiskom voor mezelf op te lijsten wat ik wil doen en hoeveel tijd ik heb om dit te doen zodat ik op een gefocuste manier te werk ga.

Ik engageer mezelf ertoe kritisch te kijken naar mijn levensstijl en de manier waarop ik mijn leven heb ingericht en daarin te begrijpen dat niets in de sterren geschreven staat en er altijd betere levenspatronen mogelijk zijn.

Ik engageer mezelf ertoe om de effeicientie van geheel in vraag te blijven stellen en ervoor te zorgen dat alle apsecten in mijn leven gestroomlijnd zijn zodat k mijn doel zo snel mogelijk kan bereiken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als dergelijke achterklap opkomt van ik doe niet genoeg, onmiddellijk te stoppen en mij te realiseren dat ik reeds mezelf aan het saboteren ben en ik beter hier kan zijn in adem en mezelf kan sturen in wat ik aan het doen ben in plaats van mezelf af te leiden in de mind.

Ik engageer mezelf ertoe om eerlijk te zijn met mezelf wanneer ik zie dat ik bepaalde punten niet meer serieus neem en dez dan ook een richting te geven.

Ik engageer mezelf ertoe om manieren te vinden om mezelf wakker te maken en uit de mind te komen in plaats van ‘ondergedompeld’ mijn routines uit te voeren.

Ik engageer mezelf ertoe om fysieke beweging te gebruiken als een manier om mijn patroon te breken en mijn tegenwoordigheid van adem te verscherpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten