woensdag 13 maart 2013

Dag 263 - Ik weet het beter!!! - Deel 3


Reward : 

Ik engageer mijzelf ertoe om het patroon van aandacht zoeken in mijzelf te stoppen door omgekeerd te leren om hier te zijn voor anderen en wat het betekent om beschikbaar te zijn.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn innerlijke illusie als ego – te stoppen zodat datgene wat overblijft de fysieke realiteit is die ik deel met iedereen één en gelijk.

Ik engageer mezelf ertoe om mijn weerstand te stoppen hetgeen een gepreprogrammeerde reactie is zodat ik nooit zou luisteren en tot in der eeuwigheid in mijn eigenbelang gevangen blijf. Ik stop dit nu.

Ik engageer mezelf ertoe om te ademen doorheen de weerstand wanneer die opkomt en mij realiseren dat mijn neiging om commentaar te willen geven of om te stoppen met luisteren puur het ego als de mind is dat vecht voor zijn overleven –  dit houdt hier op.

Ik engageer mezelf ertoe om te tonen dat het mogelijk is om te luisteren zonder ‘eigenbelang’ en gewoon hier te zijn in adem en gelijk te staan met de ander.

Ik engageer mezelf om sta voor stap het programma te breken van enkel te kunne luisteren in eigenbelang wanneer ik er direct voordeel uithaal, door opzettelijk te ademen en mezelf te bewegen doorheen de weerstand en mezelf te vertrouwen.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf in de schoenen van de ander te plaatsen wanneer ze spreken en mij te realiseren dat ook hun tijd beperkt is en het een kwestie van respect is om te luisteren naar wat ze zeggen.
Ik engageer mezelf ertoe om het leven voor anderen en mezelf efficiënter te maken door effectief te luisteren wanneer mij iets verteld wordt zodat ik er later niet op moet terugkomen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer een ander spreekt mij te realiseren dat het mijn verantwoordelijkheid is om hier te zijn en onvoorwaardelijk te luisteren.

Ik engageer mezelf ertoe om 100% verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf en mijn wereld, door effectief hoer te zijn en te luisteren naar wat er gezegd wordt zodat ik ten allen tijde ‘mee ben’ met wat er zich afspeelt in mijn realiteit en zodat ik de nodige initiatieven kan nemen.

Ik engageer mezelf ertoe om zelf te staan als mijn eigen vangnet door 100% hier te zijn – en hierin realiseer ik me en begrijp ik dat ik mijn programmatie moet omkeren want om hier te zijn moet ik stoppen met aandacht zoeken als energie, maar alles in mezelf stilleggen zodat ik kan ontdekken wat hier is als de anderen met wie ik deze wereld deel.

Ik engageer mezelf ertoe verantwoordelijkheid te omarmen en mij realiseren dat luisteren een vorm van nederigheid is en de eerste stap van zelf-verantwoordelijkheid – omdat in het luisteren in mezelf gelijk plaats met de ander, onvoorwaardelijk.  

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten