maandag 11 maart 2013

Dag 260 - Copycat

Probleem:

Onlangs wordt het mij duidelijk dat ik opnieuw in een oud patroon gestapt ben waarin ik het gedrag van een ander kopieer als een manier om aanvaard te worden. Dit is onaanvaardbaar.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de persoonlijkheden immiteer van anderen als een manier om aanvaard te worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een ander immiteren omdat ik denk dat ze dan positiever tegenover mij zullen reageren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf definieren en ervaren als negatief en daarin mezelf niet vertrouwen en de validering nodig hebben van een ander die me een positieve feedback geeft ipv dat ik mezelf aanvaard.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf hbe toegelaten en geaccepteerd de ander aanvaarden omdat ik geloof dat ik dan beloond wordt met positieve gevoelens.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geacceptered e tactiek adopteren van persoonlijkheden van anderen te kopieren als een manier om mij hoegenaamd te integreren, maar hetgeen in feite een teken is van inferioriteit en zelf-verwerping.

Reward:

In engageer mezelf ertoe om wanneer en als een moment opkomkomt waar ik met de ander ben – mezelf te vertragen in adem zodat ik kan zien hoe ik me fysiek gedraag en zo stap voor stap mezelf neer te zetten in fysieke zelfexpressie ipv het gedrag van een ander te kopieren uit gemakzucht en ‘veiligheid’.

Ik engageer mezelf ertoe mezelf te ontdekken in fysiekezelf-expressie en hoe ik mezelf wil uitdrukken ipv mezelf te beroepen op gekopieerde persoonlijkheden gebaseerd op manipulatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten