zaterdag 16 maart 2013

Dag 264 - Ik weet het beter!!! - Deel 4

Reward:


Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als een ander iets tegen mij zegt, te stoppen in adem en mezelf onmiddellijk hier te brengen en beschikbaar en te luisteren om te weten waarover het gaat. Ik engageer mezelf ertoe om beschikbaar te zijn zoals ik zou willen dat anderen voor mij beschikbaar zouden zijn.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer een ander mij iets praktisch uitlegt, te luisteren op zo’n manier dat ik volledig begrijp wat ik moet doen en indien ik dit niet begrijp, dan bijkomende vragen te stellen in het moment zelf zodat we later niet op deze discussie moeten terugkomen omdat ik niet geluisterd heb.

Ik engageer mezelf ertoe om mij ervan bewust te zijn wanneer anderen tegen mij spreken, en mezelf opzettelijk toeleggen op het corrigerenvan dit patroon.

Ik engageer mezelf ertoe om stap voor stap mijn mind als mezelf te stoppen, zodat ik in elk moment hier kan zijn er er geen nood meer is om mezelf af te leiden in gedachten met zaken die blijkbaar belangrijker zijn dan wat zich hier en nu in mijn fysieke werkelijkheid afspeelt en wat mijn onmiddellijke aandacht vraagt.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik luister naar anderen en ik voel weerstand in mij opkomen om verder te luisteren mij dan te realiseren da dit de weerstand van de mind is en ik mezelf eenvoudig kan sturen door te ademen en hier te zijn een en gelijk met de ander.

Ik engageer mezelf ertoe om in elk moment op een bewuste manier te ademen, en zo mezelf te tonen dat ik in elk moemnt hier kan zijn en dat vrijheid erin bestraat in elk moment voor mezelf veranwtoordelijkheid te nemen door te ademen.

Ik engageer mezelf om bij het luisteren mezelf opzettellijk in de schoenen van de ander te plaatsen en zo te luisteren naar de informatie ipv te luisteren vanuit eigenbelang als zelf-obsessie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten