zaterdag 9 maart 2013

Dag 257 - Efficiëntie op het Werk - Deel 2



Reward:

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf in adem te vertragen op het werk wanneer en als ik mijn taken uitvoer - zodat ik een overzicht krijg over wat er moet gebeuren en ik mijn werk gestructureerd kan aanpakken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer mijn baas me aanspreekt of iets nodig heeft, eerst te ademen en pas dan te antwoorden of te reageren op wat hij zegt - vanuit eenheid en gelijkheid ipv inferioriteit.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te vertragen zodat ik gezond verstand kan zien ipv onmiddellijk de zelf-compromitterende automatische handeling te stellen.

Ik engageer mezelf ertoe om met de baas te communiceren als één en gelijke.

Ik engageer mezelf ertoe om in mijn interacties met de baas te handelen in zelf-respect en mezelf te vertrouwen.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te vertrouwen in het eten waar de lijn te trekken want ik kan in elk moment ademen en zien weke de gevolgen zijn voor mij en anderen wanneer ik compromissen toelaat.

ik engageer mezelf ertoe om wanneer er issues opkomen die ik moeilijk kan sturen, mezelf er bij de eerste opportuniteit toe te zetten deze uit te schrijven en hieraan richting te geven in gezond verstand.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik 'stress' ervaar - mezelf te stoppen in adem en mezelf te focussen op de ervaring van mijn hele lichaa in mijn vingers en tenen hier en mezelf te ontspannen in adem.

Ik engageer mezelf ertoe om alle reacties aangaande workload te stoppen en dit niet persoonlijk te nemen als een reden om hoegenaamd 'op te geven', en in plaats daarvan mij erop toe te leggen om structuur te zien in het werk en dit werk dmv agenda effectief te plannen zodat ik alles redelijkerwijs gedaan krijg.

Ik engageer mijzelf ertoe om het werk en de workload te gebruiken als een opportuniteit om mezelf uit te breiden in mijn skills en mijn werkmanagement - zodat ik de nodige bekwaamheid ontwikkel om een grotere workload aan te kunnen in stabiliteit, door gewoon het werk te doen en goed te plannen, adem per adem.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer mijn dag begint, mijn prioriteiten van de dag te stellen en ervoor te zorgen dat de belangrijkste zaken telkens gedaan zijn.

Ik engageer mezelf ertoe om deze opportuniteit te grijpen en mijzelf dit punt volledig eigen te maken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer mails en dergelijke opkomen dit niet gebruiken als excuus om mijn activiteit te onderbreken omdat het misschien 'meer opwindend' is.

Ik engageer mijzelf ertoe om in het begin van de dag mijn prioriteiten te overlopen en efficiënt te rangschikken in de tijd.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf duidelijke targets te stellen zodat ik op een meer gefocuste manier werk ipv 'te cruisen' en mezelf niet 100% te sturen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer iets gedaan moet worden telkens de kortste weg te nemen ipv mijn tijd te verliezen met allerlei omwegen - dit bereik ik door effectief te ademen in elk moment.

Ik engageer mezelf ertoe om door te ademen mij bewust te blijven van de tijd en dus telkens te weten wat ik nog min of meer gedaan kan krijgen, ipv van verrast te zijn door de tijd die hoegenaamd onopgemerkt voorbijgaat.

Ik engageer mezelf ertoe om de taken specifiek te doen en adem per adem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten