maandag 31 december 2012

Dag 213 "Waarom stop je met luisteren?" Deel 8


Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en al zulk een moment opkomt waarin ik denk iets reeds te hebben gehoord, hiervan geen reden maken om niet meer te luisteren in de realisatie dat ik veronderstellingen begin te maken ipv onvoorwaardelijk te luisteren.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijzelf te vertragen in adem en mezelf te stoppen wanneer ik mezelf opinies begin te vormen over wat de ander vertelt.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als mij iets verteld wordt geen veronderstellingen te maken en dat indien ik denk “hij/zij vertelt dit om speciaal te zijn” ik dan bezig ben mijn eigen mind te projecteren.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een ander tegen mij spreekt hier te zijn als stilte en enkel te spreken indien ik iets te vragen of bij te dragen heb.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een ander mij iets verteld om hier te zijn een en gelijk in stilte en mezelf te stoppen wanneer gelijk welke vorm van achterklap in mij opkomt.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als achterklap in mij opkomt, mezelf te stoppen in adem en mij een en gelijk te plaatsen met de ander in support ipv in competitie.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer ik naar een ander luisteren de ander een en gelijk hier te plaatsen als mezelf en te ademen in eenheid en gelijkheid.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als de ander tegen mij spreekt en er komt achterklap van welke aard dan ook in mij op van onmiddellijk te stoppen en mijzelf hier te brengen in adem en te luisteren.

Ik engageer mijzelf ertoe om kennis en informatie te stoppen door in momenten van communicatie onvoorwaardelijk te luisteren en mijzelf in de schoenen te plaatsen van de ander als een en gelijk aan mezelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten