zondag 23 december 2012

Dag 207 "Waarom stop je met luisteren" Deel 2


Angst commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een gevoel van onbehagen in mij opkomt gewoon te ademen hier en verder te luisteren ipv toe te geven aan curiositeit van dit ‘gevoel’ en mezelf te vertrouwen in gezond verstand ipv 'een gevoel' te vertrouwen.

Ik engageer mijzelf ertoe om in mijn luisteren de ander eerst te plaatsen in plaats van mijn eigen mind en mijn ‘ervaring’ – in plaats van onvoorwaardelijk hier en beschikbaar te zijn.

Ik engageer mijzelf ertoe elk moment te gebruiken als een opportuniteit om verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf en mezelf te sturen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een verhaal verteld wordt om te luisteren ongeacht wat mijn achterklap zegt en te luisteren naar de ander hier in adem als een gelijke.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als veronderstellingen in mij opkomen aangaande de motieven van de ander, mezelf te stoppen in adem en mij te realiseren dat dit mijn projectie is en dus niet de realiteit.

Ik engageer mijzelf ertoe om de ander te geven wat de ander toekomt in plaats van mezelf te manipuleren met twijfel en onzekerheid - ik neem verantwoordelijkheid voor de communicatie.

Ik engageer mijzelf ertoe om te luisteren naar anderen zoals er ik zou willen dat een ander naar mij luistert en ‘hier’ is met mij.

Ik engageer mijzelf ertoe om als gelijke mee te stappen als de ander en in het luisteren naar de ander mezelf te vertrouwen hier in adem. 

http://lite.desteniirpocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten