donderdag 20 december 2012

Dag 202 - "Ik sluit je uit" Deel 12

Reactie commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te pushen voorbij mijn weerstand en mij te realiseren dat deze angst slechts mijn mind is – en dat ik steeds hier ben ongeacht wat er gebeurd.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijn verlangens te onderzoeken en kijken naar welke daarvan gebaseerd zijn op eigenbelang en welke op wat best is voor iedereen en daarin te schrappen wat niet best is voor iedereen – zodat ik niets meer in het geheim hoef te doen maar dat ik in alle situaties trots kan zijn op mezelf en wat ik gedaan heb als datgene wat best is voor iedereen.

Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf te stoppen in adem wanneer de verbeelding opkomt van een persoon al dan niet in de groep te hebben en verder engageer ik mezelf ertoe om mezelf te vertragen zodat wanneer een dergelijke overweging opkomt ik mezelf kan stoppen en zien dat dit slechts de mind is die me wil vertellen wie ik moet zijn in een moment ipv zelf te beslissen wie ik ben.

Ik engageer mijzelf ertoe om mijn sabotage op alle mogelijke manieren te stoppen en in nederigheid te leren om met T samen te werken door hier te zijn in elk moment van adem.

IK engageer mijzelf ertoe wanneer en als een ervaring van negativiteit opkomt, mezelf onmiddellijk te stoppen in adem en mij te realiseren dat dit slechts een reactie is van de mind als een angst signaal, en ik engageer mij ertoe om wanneer zulk een ervaring opkomt deze gewoon te negeren en mijzelf te sturen in adem en doen wat best is voor iedereen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als dit gevoel van bedreiging opkomt mij te realiseren dat dit in feite jaloezie is en dus eigenbelang, waarin ik bang ben dat de ander het voortouw neemt omdat ik in realiteit moeite heb met dit punt van het voortouw te nemen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als dit punt van aandacht opkomt mijzelf te stoppen en mij te realiseren dat dit punt absurd is omdat wanneer ik hier ben in elk moment, hetgeen ik doe door in elk moment verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf en mijn wereld, ik automatisch aandacht heb voor alle delen van mezelf als één en gelijk – en indien ik ‘aandacht wil’ dit alreeds een indicatie is dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor mezelf en mijn wereld.pà)

Ik engageer mijzelf ertoe om in elk moment verantwoordelijkheid te nemen voor mijzelf en mijn wereld zodat ik nooit meer ‘minder wordt dan mezelf’ en ik ‘aandacht nodig heb’ omdat ik niet bereid ben met mezelf als deze wereld hier in elk moment aanwezig te zijn in volle aandacht en verantwoordelijkheid te nemen.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als het punt van competitie in mij opkomt – mijzelf te stoppen in adem en mij realiseren dat ik in deze houding ‘minder ben da mezelf’. Ik engageer mijzelf ertoe om anderen als mezelf dus te steunen in elk moment van expressie en door zelf in elk moment ook verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf en mijn wereld.

Ik engageer mijzelf ertoe om mezelf relevant te maken in elk moment door verantwoordelijkheid te nemen voor mezelf en mijn wereld, waardoor ik steeds genoeg heb aan mezelf en ik nooit in een positie van ‘nood’ sta tegenover iemand anders als ‘verlangens’.

Ik engageer mijzelf ertoe om in mijzelf het excuus te stoppen dat ik iets niet kan of dat het te moeilijk is of teveel tijd kost en ik  engageer mezelf ertoe om in elk moment de uitdaging aan te gaan en het beste te geven van mezelf.

Ik engageer mijzelf ertoe om het punt van vergelijking in mezelf te stoppen en mij te realiseren dat wanneer ik dit doe, ik onmiddellijk minder ben dan mezelf en ik geen verantwoordelijkheid neem voor mezelf en mijn wereld, maar ik mezelf enkel begin te vergelijken met ‘een idee’ in eigenbelang in plaats van te kijken naar wat best is voor iedereen en te doen wat best is voor iedereen, door in elk moment hier te zijn en volledige verantwoordelijkheid te nemen voor wat hier is in het moment.

Ik engageer mijzelf ertoe om dit punt van inferioriteit in mezelf te stoppen en in te zien dat ik enkel inferieur kan zijn aan mezelf hetgeen aangeeft dat ik mezelf beperk of niet toelaat gelijk te staan aan het punt dat die ander vertegenwoordigd in mijn mind.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als dit punt van ‘minder dan’ opkomt om mezelf onmiddellijk te stoppen en concreet te kijken naar waar ik mezelf toelaat minder te zijn dan mezelf en dit door middel van zelf-vergeving en zelf-correctieve statements te corrigeren zodat ik één en gelijk wordt aan mezelf als mijn fysieke lichaam en kan stappen in zelfvertrouwen als wie ik werkelijk ben als eenheid en gelijkheid als leven.

Ik engageer mijzelf ertoe om in het stappen van dit punt zelf-vertrouwen neer te zetten als mezelf en twijfel en onzekerheid te gebruiken als indicatoren dat ik mezelf ergens nog geen duidelijkheid over heb gegeven in gezond verstand.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een issue van twijfel en onzekerheid opkomt – mijzelf te stoppen en mij te realiseren dat ik het mezelf ingewikkeld maak in de mind – in plaats van gewoon hier te zijn en te ademen.

Ik engageer mijzelf ertoe om deze events waarin een ander schijnbaar iets in mij naar boven brengt te gebruiken als opportuniteiten om een deel van mezelf te zien waarvoor ik nog geen verantwoordelijkheid heb willen nemen en dit punt bijgevolg in mijzelf te corrigeren dmv zelfvergeving en zelf-correctieve statements
.
Ik engageer mijzelf ertoe om T te ondersteunen in de deelname bij een groep en mijn hoegenaamde weerstand in één adem aan de kant te zetten.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als achterklap in mij opkomt meteen te stoppen in adem en een paar stappen terug te zetten om te zien waar ik een beslissing ben beginnen nemen in eigenbelang die ik nu probeer te rechtvaardigen dmv achterklap - dit is onaanvaardbaar.

Ik engageer mijzelf ertoe om op specifieke wijze om te gaan met mijn weerstanden en deze op te zoeken zodat ik weet wat mijn punten zijn en mezelf vervolgens toeleggen op het 100% verantwoordelijkheid nemen voor deze punten in elk moment van adem en mezelf te veranderen in het moment.  

http://lite.desteniiprocess.com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten