woensdag 26 december 2012

Dag 210 "Waarom stop je met luisteren?" Deel 5

Verbeelding dimensie: Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf inbeelden wanneer de andere persoon haar verhaal begon te vertellen, dat ze een heel lang verhaal zou beginnen vertellen en hoe ik me daarbij zou voelen op het einde helemaal verbouwereerd.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd negatief te zijn tegenover de ander en ervan uitgaan dat ik dit verhaal reeds ken, dus ga ik meteen in weerstand nog voor mijn verwachting zelfs maar bevestigd is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn verbeelding misbruiken in plaats van te ademen hier en mee te blijven in het moment met wat er gezegd wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een weerstand ervaren tegenover wat er verteld werd omdat ik op een gegeven moment niet meer kon volgen - maar ik was te beroerd om vragen te stellen omdat ik niet wilde dat dit lang zou duren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij een oordeel vormen over wat er gezegd wordt ipv onvoorwaardelijk te luisteren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn mind aandacht geven ipv aandacht te geven aan wat er gezegd werd zodat ik zou kunnen volgen in gelijkheid - ipv in de mind te gaan louter omdat dit moment niet om mij draait maar om de ander.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten