donderdag 13 december 2012

Dag 197 - "Ik sluit je uit" - Deel 10

Achterklap commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik in een mogelijkheid van samenwerking ben - mezelf te vertragen in adem en werkelijk te kijken of mijn participatie een en gelijk is en dat mijn uitgangspunt/vertrekpunt best is voor iedereen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd samenwerkingen aan te gaan met anderen terwijl T mij reeds meerdere malen heeft gevraagd om samen dingen te doen, maar ik ga hier nooit op in.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en  geaccepteerd jaloers zijn op de samenwerkingen die ze zelf heeft en hier een eigen team tegenover willen zetten om te tonen dat ik het ook kan.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als weerstand opkomt mezelf te vertrouwen door te ademen en door de weerstand heen te bewegen adem per adem.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als weerstand opkomt mezelf te vertrouwen door te ademen en door de weerstand heen te bewegen adem per adem.

Ik engageer mijzelf ertoe om punten van participatie of niet participatie te communiceren met de betrokken persoon en geen veronderstellingen te maken over wat best is voor die persoon, maar feitelijk de mening van de persoon te vragen.

Ik engageer mezelf om gewoon te ademn doorheen dergelijke punten van schaamte want ik realiseer me dat dit mijn mind is en niet reëel en dat ik dergelijke punten beter vroeg dan laat moet confronteren.

Ik engageer mijezelf ertoe om in groepcontext mezelf onvoorwaardelijk open te stellen en te communiceren als gelijke zonder mezelf te willen ‘beschermen’ – en te stoppen met controle.

Ik engageer mijzelf ertoe om hier te zijn in adem en daarin veronderstellingen te stoppen als illusies en vormen van zelf-sabotage.

Ik engageer mijzelf ertoe om te stappen in gelijkheid en wanneer en als gedachten van paranoia opkomen mezelf te stoppen in adem en mezelf hier te brengen een en gelijk met en als mijn lichaam.

Ik engageer mijezelf ertoe om mijzelf in participatie in groepcontext te vertrouwen en mezelf te aanvaarden en waarderen door mezelf onvoorwaardelijk uit te drukken en mezelf niet te controleren/censureren.

Ik engageer mijezelf ertoe om wanner en als ik ize dat ik zelf probveer de ander te domineren/verminderen/beïnvloeden, mezelf te stoppen in adem en me realiseren dat ik in de mind ben, en mezelf een en gelijk te plaatsen met de ander in ondersteuning en vertrouwen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten