donderdag 27 december 2012

Dag 211 "Waarom stop je met luisteren" Deel 6


Verbeelding commitment: Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een verwachting in mij opkomt mij te realiseren dat ik bezig ben het moment te saboteren en mezelf te stoppen in adem.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik een reactie heb die positief of negatief is tov van een verhaal dat verteld wordt, mezelf te stoppen in adem en me te realiseren dat ik puur een ervaring in mijn eigen mind aan het creƫeren ben en niet hier ben in de realiteit.

Ik engageer mijzelf ertoe om hier te blijven in adem met wat er gezegd wordt en mijn verbeelding te gebruiken op een manier die best is voor iedereen gebaseerd op de fysieke werkelijkheid ipv op energie en verlangens in de mind.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een punt van superioriteit opkomt, mezelf te stoppen in adem en mij te realiseren dat ik niet hier ben en dus minder ben dan mezelf en dus zal ik het verhaal niet kunnen volgen in gelijkheid. Wanneer en als ik het verhaal niet meer kan volgen of de info blijkbaar te complex is dan vraag ik om verduidelijking in nederigheid ipv nog meer in de mind en superioriteit te gaan.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als ik mezelf een oordeel vorm mbt wat er gezegd wordt mezelf te stoppen in adem en mezelf hier te brengen en onvoorwaardelijk te luisteren.

Ik engageer mijzelf ertoe om wanneer en als een ander tegen mij spreekt om mijzelf beschikbaar te maken in de realisatie dat het nu even om de ander gaat en niet om mezelf – en dat indien ik niet in staat ben een ander aandacht te geven in gelijkheid dan kan ik ook geen aandacht hebben voor mezelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten