zondag 28 april 2013

Dag 299 - Droomduiding - Deel 1

Context:

Ik had een droom waarin ik en F. samen in een groot herenhuis waren 's nachts.

We proberen stil te zijn want alle mensen in het huis slapen - in de droom zijn we 'indringers' or alleszins ergens waar we niet horen te zijn. Het is niet ons huis.

Op een gegeven moment zijn we in een kelder en daar bevinden zich een hele hoop voorwerpen - als een kleine schatkelder, en er bevinden zich ook een aantal 'kleine motorfietsen' alsof het speelgoed is.

Ik overweeg op een gegeven moment om de brommer te gebruiken om 'te vluchten'.

Later zien we dat er buiten één of meer politiewagens staan en de zwaailichten penetreren het donkere huis.

We gaan ons 'verstoppen' in het huis, ergens in de nabijheid van de trappen.

Interpretatie:

Herenhuis: dit is een punt van discussie en conflict - weerstand tegenover de idee om een huis te hebben.

Proberen de anderen niet wakker te maken: inferioriteit tegenover 'zij die geld hebben'.

Onbewuste verlangens naar motorfietsen als speelgoed en het motief van verantwoordelijkheid te willen ontvluchten.

Angst om 'betrapt te worden' (door de politie) - is angst om mezelf te confronteren in wat ik aan het doen ben en wie ik ben.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd weerstand te hebben tegenover de idee van een huis te hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat een huis is als een gevangenis.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd een huis te zien als een 'onmogelijke investering' (zowel op korte als op lange termijn).

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken en geloven dat ik niet in staat ben een huis te kopen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de beperkingen van het systeem aanvaarden als mijn beperkingen ipv te zien hoe ik deze beperkingen kan overkomen.

(Wordt vervolgd)

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten