zaterdag 6 april 2013

Dag 282 - Eigenwaarde en Gelijkheid - Deel 2


Reward:

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als mij een vraag gesteld wordt en ik voel weerstand of ongemakkelijkheid opkomen, mezelf te stoppen in adem en te kijken in mezelf naar waar mijn weerstand is en in zelf-oprechtheid te antwoorden.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf gelijk te plaatsen aan de ander en mezelf niet minder te plaatsen dan dit kunnen of deze skill – en daarin kunnen zeggen dat ik dit van F. heb zonder daarom te reageren in schaamte of inferioriteit.

Ik engageer mezelf ertoe om het mannelijk ego in mezelf te stoppen dat pretendeert dat het alles alleen gedaan heeft en niemand nodig heeft – en in plaats daarvan gelijk te stappen met diegenen van wie ik afhankelijk ben of die me ondersteund hebben.

Ik engageer mezelf ertoe om vooraleer ik spreek een adem te nemen en mezelf gelijk te plaatsen met de anderen die hier zijn, en pas dan te spreken wanneer ik klaarheid heb omtrent wat hier is en omtrent wat ik wil zeggen gebaseerd op wat best is voor iedereen.

Ik engageer mezelf ertoe om het ego van de psychopaat bloot te leggen door mezelf te vertragen in adem en te zien wanneer een barrière als ‘eergevoel’ opkomt en ik te trots zal zijn om toe te geven dat ik iets niet op mijn eentje geleerd heb of dat ik van een ander afhankelijk was.

Ik engageer mezelf ertoe om de macho persoonlijkheid in mezelf te stoppen en in te zien dat dit alles op inferioriteit gebaseerd is en jaloezie tov anderen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer ik iets niet weet of nog niet kan, daarom niet te panikeren, maar gewoon in te zien dat het een kwestie is van dit te leren – en daarin ben ik gelijk aan alle anderen, in die zin dat alles wat ik weet ‘geleerd’ is en dat ik alles inderdaad heb moeten en leren en dat ik niets ‘van mezelf heb’.

Ik engageer mezelf ertoe om de competitie omtrent kennis en skills bloot te leggen als zijnde absurd, omdat iedereen hier geboren is zonder kennis en skills en we allen alles hebben moeten leren wat wet ‘weten’ en ‘kunnen’- en wat we zijn komt allemaal van dezelfde bron als leven.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf onvoorwaardelijk te waarderen als een en gelijk als leven, ipv mezelf af te meten aan wat ik weet of kan, omdat ik inzien dat wat ik ‘weet’ of ‘kan’ slechts tijdelijk is en dat hetgeen ‘werkelijk’ is is wie ik ben en dat doorstaat de test der tijd.

Ik engageer mezelf ertoe om het systeem bloot te leggen in dat het kennis en skills waardeert ipv wie wezens werkelijk zijn als leven en hierin een alternatief voor te stellen en voorwaarts te duwen gebaseerd op eenheid en gelijkwaardigheid door middel van het principe van gelijk inkomen voor iedereen en respect voor alle leven.

Ontdek wie je bent: http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten