vrijdag 12 april 2013

Dag 287 - "En ik dan" Tantrum - Deel 1

Context:

Bij het vieren van de verjaardag van F. gedroeg ik mij op een manier waarbij ik me hoegenaamd 'zwaar' voelde, zonder dat ik de vinger kon leggen op het 'waarom' van deze ervaring. Achteraf werd me duidelijk dat dit een manipulatie-tactiek was omdat de dag verondersteld was in het teken te staan van F. en daardoor ging het per definitie niet over 'mij', stond ik per definitie niet in het centrum van de belangstelling, en dat moest ik saboteren.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet te kunnen bedwingen dat ik een manier moest vinden om aandacht te krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat deze 'zwaarte'/dit gevoel, een programma is dat tegensputtert omdat ik even iets voor een ander ga doen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de situatie te manipuleren door in een 'negatieve ervaring'/ een 'low state' te gaan zodat ik van anderen aandacht zou krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd als kind mij zodanig te programmeren dat ik steeds in de belangstelling moet staan.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het programma van het kind als aandacht-trekker in mezelf te aanvaarden ipv te zien dat dit eigenbelang is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd met mijn moeder een patroon ontwikkelen waarbij ik 'niet zonder aandacht kan'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn relatie met F. te gebruiken om mijn aandacht veilig te stellen en daarom zal het 'moeilijk' zijn om de ander aandacht te geven en te weten 'wat zij wil'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander misbruiken en tot mijn slaaf maken ipv een en gelijk te staan en mij in de schoenen te stellen van de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien hoe ik hiermee het systeem ondersteun van eigenbelang en het tot slaaf maken van de meerderheid.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten