woensdag 3 april 2013

Dag 278 - Angst voor Teleurstelling - Deel 3

Oplossing (verbeelding):

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf in te beelden dat op een punt in de toekomst niet klaar geraak en dat ik mijn kans verlies om dit of dat klaar te hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf in te beelden dat ik mijn kans verlies om iets af te maken - ipv gewoon te ademen en mezelf te sturen in het moment in de realisatie dat mijn 'kans' hier is en niet in de toekomst of in mijn verbeelding.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf programmeren om dmv verbeelding angst in mezelf te creëren als 'de mogelijkheid dat het/iets mislukt' - ipv mezelf te vertrouwen hier en mezelf ook niet te definiëren ahv het resultaat.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vooruit te lopen op de inspanning zelf door mezelf reeds te projecteren in de toekomst ipv mij te realiseren dat het enige wat reëel is - is de inspanning die ik hier lever in elk moment van ademhaling.

Reward (verbeelding):

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik beperkte tijd heb om iets klaar te hebben - gewoon te ademen in de realisatie dat ik dan het snelst klaar zal zijn ipv angst te creëren dat ik faal door projecties.

Ik realiseer me en begrijp dat ik mijn kans niet kan 'verliezen' omdat ik mezelf niet kan 'verliezen' aangezien ik altijd hier ben.

Ik engageer mezelf ertoe om door middel van consistentie en discipline zelfvertrouwen te creëren dat ik dingen afmaak - ipv 'op te geven'.

Ik engageer mezelf ertoe om onvoorwaardelijk mijn best te doen ongeacht het resultaat - omdat ik mezelf aanvaard en mezelf onvoorwaardelijk ondersteun, en ik mezelf niet definieer ahv het resultaat.

Ik engageer mezelf ertoe om mezelf te waarderen door mijn aandacht toe te leggen op de inspanning zelf ipv vooruit te willen lopen in projecties waardoor ik een polariteit creëer met mezelf, waardoor een 'toekomstige ik' meer waardevol is dan wat/wie ik hier ben in elk moment van adem.

http://lite.desteniiprocess.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten