zondag 21 april 2013

Dag 296 - Lief & Gemeen - Deel 3

Reward:

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie terugvallen in een patroon van ‘gemeen’ te worden tegen de ander, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik het pad volg van de geprogrammeerde relatie waarin ik de ander gebruik om mij af te reageren en de schuld te geven van alles, en dus engageer ik mezelf om de cyclus van vriendelijk en gemeen in mezelf te stoppen en mezelf te herschrijven in respect en nederigheid tov de ander.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie terugvallen in het patroon van gemeen te worden en onverdraagzaam, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik bezig ben energie te volgen ipv mezelf te sturen, en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf te sturen in adem in eenheid en gelijkheid met de ander.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie degenereren in een cyclus van gemeen te worden, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat het de bedoeling is dat ik nu dit fenomeen aanvat en stop in mezelf ivp de ander te misbruiken, en dus engageer ik mezelf ertoe om praktische manieren te vinden om dit patroon in mezelf te stoppen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie degenereren in het patroon van gemeen te worden, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik probeer emoties en conflict te genereren als een manier om te ‘winnen’ in de relatie om te compenseren dat het mij niet gelukt is om te ‘winnen’ in de wereld overeenkomstig het maatschappelijk ideaal dat ik mezelf vooropgesteld had – en dus engageer ik mezelf ertoe om het patroon van winnen en verliezen in mezelf te stoppen en te onderzoeken hoe ik mezelf kan waarderen en respecteren zonder vast te houden aan polariteit van ‘meer’ en ‘minder’.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie terugvallen in de cyclus van gemeen te worden, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik aan het manipuleren ben om een bepaald resultaat te bekomen, en dus engageer ik mezelf ertoe om in zelf-oprechtheid te onderzoeken waarom ik de ander gebruik voor eigenbelang ipv aan mezelf te geven wat ik ‘bang ben te verliezen’.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren in de relatie om een bepaald resultaat te bekomen, te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik een gedragspatroon van de ouders gekopieerd heb zonder dit in vraag te stellen en dus engageer ik mezelf ertoe om mezelf te tonen hoe en waar ik mezelf toelaat patronen van de ouders verder te zetten die schadelijk zijn en deze in mezelf te stoppen.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren voor aandacht, mezelf te stoppen en te ademen en mij te realiseren dat ik mezelf heb afgescheiden van aandacht en dat ik enkel ‘aandacht zal ontvangen’ wanneer het komt van en ander – en niet van mezelf  - want alleen dan voel ik me waardig en geliefd; en dus engageer ik mezelf ertoe om praktische manieren te vinden om aandacht te geven aan mezelf waarin ik iets doe ‘voor mezelf’ zonder dat er een achterliggend motief is van aandacht te trekken.

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren voor aandacht, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat dit mijn voornaamste punt is, waarin ik weiger mezelf aandacht te geven, en dus engageer ik mezelf ertoe om concreet tijd te maken voor mezelf en activiteiten vinden om tijd te spenderen met mezelf.  

Ik engageer mezelf ertoe om wanneer en als ik mezelf zie manipuleren voor aandacht, mezelf te stoppen en te ademen, en mij te realiseren dat ik van ‘het bereiken van mijn geluk’ mijn focus heb gemaakt ipv mij te realiseren dat ‘geluk gebaseerd is op’ verdringing en ontkenning van de realiteit, en dus engageer ik mezelf ertoe om de realiteit in mezelf bloot te leggen en te onderzoeken wat het is dat ik niet onder ogen wil komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten