zondag 21 april 2013

Dag 295 - Lief & Gemeen - Deel 2

Oplossing (vervolg):

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet onvoorwaardelijk in de schoenen te staan van de ander, maar vroeg of laat terug te vallen in een patroon van manipulatie wanneer ik ophoudt respectvol te zijn van zodra ik het resultaat bereikt heb dat ik op het oog had.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd daarin de ander zien als een pion die ik gebruik om een bepaalde ervaring in mijn leven te creëren zonder werkelijk geïnteresseerd te zijn in wie de ander is en wat er omgaat in de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd  een patroon verderzetten dat ik van de ouders gekopieerd heb, waarbij het duidelijk was dat de man nooit werkelijk geïnteresseerd is in de vrouw en dat alles op manipulatie gebaseerd is om een status quo in stand te houd
en omdat het zo voordeliger is voor één van de twee.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn relatie overgeven aan een patroon bestaande uit gewoontes en systemen die ik van de ouders gekopieerd heb, in plaats van zelf inhoud te geven aan de relatie op een manier die best is voor beiden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf definiëren in en als dit patroon in plaats van in te zien dat het gewoon een programma is als geautomatiseerd gedrag.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander te gebruiken om mij iets te geven – ipv te kijken naar wat ik mezelf niet geef – zodat ik een ander niet voor hoef te manipuleren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander manipuleren voor aandacht.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen aandacht hebben voor mezelf in elk moment van adem – als eenheid en gelijkheid en hierin voorbij te gaan aan mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen aandacht en /of interesse hebben in mezelf als de wereld als onderdeel van mezelf en enkel gefocust zijn op ‘mijn geluk’ als eigenbelang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten