zondag 21 april 2013

Dag 292 - Openbare plaatsen - Deel 2

Oplossing (vervolg) 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd nog steeds te bestaan in een achterliggende motief om meer te willen zijn dan de ander als de definitie van ‘man’ zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd superioriteit tov de ander willen bewijzen – hetgeen aantoont dat ik mezelf inferieur voel in bepaalde aspecten, en in plaats van te onderzoeken waar ik mezelf toelaat inferieur te zijn aan mezelf – probeer ik de ander neerte halen en raken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd koppig zijn in mijn ‘persoonlijkheden’ dat ik mijn zelf-aanvaardde beperkingen zal proberen beschermen dmv ‘het aanvallen van de ander’ in zwakke momenten, zodat ik kan ‘winnen’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf wijsmaken dat ik niet begrijp waarom ik me zo gedraag.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het gedrag te kopiëren van mijn ouders waar ik zag dat de man steeds de bovenhand moet hebben en ervoor moet zorgen dat de vrouw ‘minder’ is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd dit gegeven aanvaarden omdat ik het zo zag in mijn wereld en dit uit gemakzucht te kopiëren omdat ik dan een ander heb om voor altijd gemeen tegen te zijn en om de schuld te geven van alles.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten