zaterdag 6 april 2013

Dag 281 - Eigenwaarde en Gelijkheid - Deel 1

Context: 

Wanneer ik een compliment krijg mbt het feit dat ik 'kook' of mijn deel doe in het huishouden, zeg ik gewoon "jaja" - ipv context te geven dat ik dit het laatste jaar geleerd heb van F. Mijn innerlijke reactie is: waarom moet ik die context geven??? Ik beantwoord de vraag alsof ik dit allemaal zelf geleerd heb - waardoor ik het beeld neerzet van de man die zelfstandig is en niemand nodig heeft als een vorm van superioriteit.

Oplossing:

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf hbe toegelaten en geaccepteerd wanneer mij deze vraag gesteld wordt te doen alsof ik het allemaal uitsluitend aan mezelf te danken heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd denken dat als ik toon dat ik het van F. heb - dit me zal 'verminderen' en ik gezien wordt als 'afhankelijk' en ik dit definieer als inferieur en zwak.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd bang zijn dat anderen mij zien als 'afhankelijk van F.' want dat kan mijn ego niet verdragen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf niet in de schoenen van de ander te willen plaatsen en overwegen hoe dit overkomt wanneer ik zulke statements maak.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd niet inzien dat dit logica is van een psychopaat, om niet te willen toegeven dat ik iets van een ander geleerd heb omwille van een 'eergevoel' - ipv in te zien dat dit een vorm van inferioriteit is en niet gelijk willen staan met de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf gedragen als een macho - ipv een en gelijk te staan met de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mezelf ervoor te schamen wanneer ik iets niet weet of niet kan - en me dan inferieur te voelen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf hebondersteunen als leven.
toegelaten en geaccepteerd mijn 'eigenwaarde' afmeten aan wat ik weet/kan - ipv mezelf onvoorwaardelijk te waarderen en

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn wereld enkele diegenen te waarderen die schijnbaar iets weten of kunnen - omdat dit gelinkt is aan de macht om geld te verdienen - ipv alles een en gelijk te waarderen als leven als een en gelijk als mezelf.

http://lite.desteniiprocess.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten